kan ik de motor van mijn auto schoonspoelen?

mijn auto lekt olie nu wil ik het motorblok schoon spoelen om te zien waar hij lekt. nu is mijn vraag kan het kwaad om bij de wasstraat het motorblok met hoge druk te reinigen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4K

Antwoorden (3)

Als je niet vol op de elektronica spuit is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een motor best wel schoonspuiten met een hogedrukreiniger, auto bedrijven doen het vaak voor ze aan een motor beginnen te sleutelen.
Houd wel de spuit weg bij de carburateur en dynamo.
Bescherm andere elektrische componenten met een plasticzak of iets dergelijks.
Gebruik ook geen zeep, maar spuit de motor eerst in met met een ontvetter als hij erg vies is.
Wacht ook eerst tot de motor wat afgekoeld is als bent aankomen rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord dikke plus van mij.....
Wees slim en doe dit niet voor je deur!!

Gezien er een nieuwe wet is dat je geen auto voor de deur meer mag wassen. En dat wat jij wilt doen geeft nog meer vuiligheid. Sleep of rijd hem naar een wasplaats, die hebben ook putten waar het vuil in wordt opgevangen. Ga alvorens even naar Brezan of halfords en haal een flesje motorreiniger.