Er zijn landen die links rijden en die rechts rijden, maar wat als deze wegen bij elkaar komen bij de landgrens?

Ik zou dan een botsing voorstellen als deze wegen haaks op elkaar liggen, maar hoe lossen landen dit op? Bijvoorbeeld in Thailand rijdt men links en Myanmar links. Wat hebben ze bij dit soort voorbeelden gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
in dat geval hoeven Thailand en Myanmar niets te regelen

Het beste antwoord

Meestal wordt dit opgelost met verkeerslichten, rotondes of met een brug waarbij de rijbanen verwisselen.

Toegevoegd na 47 minuten:
Een mooi ontwerp (want gebouwd is die nog niet) voor z'n brug is het onderstaande plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd je word automatisch omgeleid,zo kwam ik bij men vorig werk 2 maar per week in Engeland en ik dacht ook eerst hier moet ik opletten maar het was gewoon een grote zorg voor niks.

Andere antwoorden (1)

Er zijn verschillende manieren om om te schakelen tussen links- en rechtsrijdend verkeer.

--  Stoplichten.
--  Eén rijbaan gaat via een brug over de andere rijbaan heen naar de andere kant, of via een tunnel onder de andere rijbaan door naar de andere kant.
--  Niets, behalve een paar verkeersborden ter herinnering.

In onderstaande Bron kun je er alles over lezen.
Cryofiel