Waarom een ingewikkeld systeem van rekening rijden als het allemaal veel makkelijker kan ?

Het vignet in Zwitserland en Oostenrijk werkt toch prima en de kosten zijn vele malen lager. Wil je dan naar gereden KM gaan betalen ( wat terecht is ) voer je toch verschillende kleuren vignet in. Controle kan gekoppeld worden aan de verplichte APK waar nu ook al de KM standen doorgegeven worden. Of willen wij hier altijd weer een nieuw iets uitvinden en hoge kosten maken ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als ze iets ingewikkelds uitvinden, kunnen ze de techniek de schuld geven als het niet werkt. En omdat 90% van de filemannen leaserijders zijn, en mensen die toch al geen keus hebben (werktijden gepropt tussen school, BSO, kinderopvang, etc), gaat het vooral anders zijn, en waarschijnlijk duurder.

Mijn partner staat ook met leasebak in de dagelijkse rij, en de opdrachtgever betaalt dat uiteindelijk. En die rekent dat wel weer door aan Jan-met-de-Pet.

Het gaat precies 2 maanden minder file geven, en dan zijn we weer terug bij af, want ook nu staat niemand voor zijn plezier daar op het asfalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Onze pannekoeken in het kabinet willen het allemaal weer net even anders doen, net even beter zijn en net even iets meer geld uit onze zakken kloppen. Vandaar

Ben het overigens helemaal mee eens dat het anders kan. Een vignet is niet eens nodig. Je kunt ook de accijnzen op benzine en diesel omhoog gooien, dan betalen degenen die meer rijden ook meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van rekening rijden is niet alleen het aantal gereden kilometers te verminderen maar voornamelijk de tijdstippen en wegen waarop gereden wordt te veranderen. Iemand die in de polder woont en 20 km naar de dichtsbijzijnde snelweg moet rijden rijdt per jaar veel meer dan iemand die naast de snelweg woont. Terwijl die 20 km polder bijna nooit file veroorzaakt. Daarnaast is 10km spitsrijden ook mileuvervuilender dan 10 km doorrijden.

De reden van het ingewikkelde systeem ligt in het gedrag dat hierdoor gestimuleerd zou moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Arnold;

Omdat de wijsneuzen op de betrokken ministeries ervan overtuigd zijn dat al die mensen die nu in de file staan dat als ze er (nog meer) voor moeten betalen niet meer zullen. Alsof ze dan in ene wel een keuze zouden hebben. Een verwerking in de accijns zou eerlijker, goedkoper (startkosten van vijf miljard en jaarlijks onderhoud van een miljard spaar je uit) en fraudebestendig zijn, maar dan lopen we het risico dat mensen echt minder gaan rijden, zuiniger gaan rijden of gaan carpoolen en dat zou weer teveel aan inkomsten kosten. Of had jij het idee dat de overheid er geld bij ging leggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft maar 1 rede:

Ze willen je controleren!
Als dat kastje er is, dan weten ze alles over je:
* Wat je op internet doet
* Wie je belt
* Waar je met je OV-chipkaart naartoe gaat
* En nu dan ook waar je rijdt.

Dit wordt een soort van DDR.

Oh ja, en ze weten ook waar je geweest bent a.d.v. je vingerafdrukken.