Binnenspiegel trilt hevig tijdens het rijden. Wat kan ik hieraan doen?

Het gaat om dezelfde Fiat Seicento (net als bij mijn vorige vraag)

Dank u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer rubber gebruiken bij de montage?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan trilt ook je voorruit.
Dat kan niet anders,er zit een onbalans in je auto.
Utrecht
12 jaar geleden
betere auto kopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Zeeuwse muts kopen, heb je ingebouwde achteruitkijk spiegels. haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat houdt een onbalans in je auto in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vastplakken met spiegellijm

Antwoorden (3)

Het gaat niet over een onbalans in je auto.
Het is dat het trillingsgetal van de auto overeenkomt met je binnenspiegel.
Als je iets sneller gaat rijden of juist iets langzamer zul je zien dat de spiegel niet meer trilt.
Er is vrij weinig aan te doen. Maar je zult er aan gaan wennen.
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat een mogelijkheid om de massa van de spiegel te vergroten door er een gewicht aan vast te maken (plakken), dus achter de spiegel. Dan kan de trilling weg zijn.

Met mijn Peugeot indertijd trilde de spiegel bij een bepaald toerental en dan werd het beeld wazig. De importeur heeft dan toen daarmee opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt inderdaad best logisch. Nou nog Bedenken wat ik eraan ga plakken/hangen..
Ook kan je tussen het steuntje en de ruit een stukje rubber klemmen.