Mijn motorindicatielampje van mijn nissan primera 1.8 uit 2001 blijft branden. Is dit ernstig??????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Antwoorden (7)

Ik zou 't z.s.m. na laten kijken. En niet laten afschepen met 'is niet erg'. Want stel zelfs dat dat inderdaad niet erg zou zijn... Als er opeens wel iets ergs zal zijn wat dat lampje moet doen branden, dan merk je 't dus niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de garage hebben ze een computertje en die sluiten ze op een plug aan in je auto. Dan kun je meteen uitlezen wat er aan de hand is. Niet mee doorrijden, het kan wat ernstigs zijn waarmee je je motor kapot rijdt. Ja, wel even mee naar de garage rijden, dat moet dan maar...
AWM
14 jaar geleden
het is niet ernstig,
maar je accu gaat wel sneel leeg denk ik.
laat zo snel mogeljik er naar kijken bij een gagare of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"accu leegraken"
Nee, dat is een ander lampje.
AWM
14 jaar geleden
Je weet dus niet wat een lampje is van het motormanagement.
Dat is meestal niet erg. Je accu gaat ook niet snel leeg. Meestal betekent dit dat het motormanagement de motor niet meer kan laten lopen binnen de door de fabriek gestelde normen. Dat kan het gevolg zijn van slijtage van de motor of verstopping van een vacuümslangetje of zo. Meestal merk je daar niets meer van dan dat irritante lampje. De diagnose door de garage levert vaak weinig op. Er kan bijvoorbeeld uitkomen dat de druk in het inlaatspruitstuk op een bepaald moment te laag was. Daar heb je weinig aan als je niet weet waarom die druk te laag was. Als je de ecu (Electronic Control Unit) reset, gaat het lampje uit tot de volgende storing, meestal binnen 10 km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord ; het motorlampje op mjn Totota Yaris brandt al bijna een jaar continu. En helemaal niks mee aan de hand. Af en toe zet mijn man het uit, maar na een kilometer of wat is het weer bingo. Jammer, want zo heb je geen indicatie meer als er ECHT wat mis is, en moet je op je neus en je oren rijden, maar het lampje zelf zegt echt niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helemaal geen wiki-antwoord. Ik zocht de wiki pas later op. De diagnose levert bijna nooit iets nuttigs op. Dat staat toch niet in de wiki? Het lampje blijft branden ook nadat de storing is opgeheven.
Ik heb zelf met mijn auto ook dat probleem gehad. Het bleek een kortsluiting te zijn waardoor dat lampje maar bleef branden, maar er was motorisch niets aan de hand. Het is natuurlijk wel raadzaam dit zo snel mogelijk te laten repareren want mocht er een keer wel iets met je motor zijn hoort dat lampje je daarvoor te waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu wat ze noemen 'het probleem van de elektronica' in de autowereld. Leuk om verklikkers te hebben, maar dan moeten ze het wel boen. Ik had jarenlang een Peugeot diesel, die steeds maar aangaf, dat er water in de dieselolie zat. Was loos alarm. De Peugeoy dealer heeft het probleem opgelost door het lampje te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet in ieder geval dat het lampje nog werkt :)