Mijn autoruiten zijn met vochtig weer altijd erg beslagen van binnen,hoe kan ik dit verhelpen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Antwoorden (9)

Ik zet altijd direct de airco aan dan is de ruit zo weer helder.
Heb je geen airco dan is er een spray die ervoor zorgt dat kondensdruppels geen kans krijgen am op de ruit de komen (er komt een soort filmlaagje op). De ruit blijft dan helder, maar je mag dan niet gaan poetsen met andere doekjes want dan gaat het weer fout.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk maar eens op
http://www.uspinternational.nl/cms.php?id=36
voor een anti condens spray
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt spul om erop te spuiten van de Hema.... Koop dat _NIET_! Vreselijk spul: 't werkt niet en je kan je ramen niet meer schoon vegen zonder extreem veel poetsen.
Je kan dus 't beste je ramen open zetten en de blazer voluit zetten voordat je wegrijdt. Rijdt nooit weg met halfbeslagen ruiten!

Of een cabrio kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt raar maar heb eens gehoord met een theedoek ze heel licht inwrijven met wat afwasmiddel!
of een Bison vochtvreter in de auto plaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De auto is koud, de ruiten ook, en daar stap jij met je warme lijf en je warme adem in : in no-time helemaal beslagen dus.
De verwarming aan en de blower op vol, dan zijn ze zo weer schoon. Je kunt het ook een beetje tegengaan door dezelfde middelen te gebruiken die het beslaan van spiegels in de badkamer moet voorkomen : inwrijven met wat zeepsop en goed uitpoetsen. Dat helpt zeker voor een paar dagen tot weken. Daarna moet je echter je ruit wel lappen voor je hem een nieuwe behandeling kan geven. Maar gewoon vol de blower erop doet wonderen, en binnen mum van tijd kun je wegrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
S,morgens gelijk de ventilator aan,met de warme lucht erop is het zo weg,en bij het instappen de deur ook zo snel mogelijk dicht doen,hoelanger die open staat hoe meer vocht erin trekt,en s,avonds net voor je hem uit zet nog even de ventilator met goede warme lucht eroverheen ,dat scheelt ook weer een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toevallig gisteren gedaan...eerst de ramen goed vetvrij maken,spuit er wat anti-condensspray op en wrijf het licht in.
het helpt wel wat,maar geheel onbeslagen-dat doet het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij wil oplossingen, dan krijg je ze: Laat de ruiten omlaag staan ´s nachts... Dan beslaan ze niet... De reden is dat er geen verschil is tussen binnen- en buitentemperatuur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er ramen omlaag zijn, beslaat geen enkele ruit meer...
Dat legde ik al uit...
wat xinix zegt klopt wel ...als je beide ramen een kiertje laat open staan heb je geen last meer ..al die flesjes rommel werkt niet daar krijg je alleen vette ramen van ..probeer het gewoon eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de hoeveelheid vocht, ik bleek een kleine lekkage te hebben in één van de rubbers. Dit verholpen en weg was het vocht.