Wat te doen als het linker, elektrisch bestuurde raam (van mijn auto dus), te langzaam omhoog gaat?

Omlaag gaat 'ie met dezelfde normale snelheid als het omhoog en omlaag gaan van het linker raam. Maar omhoog gaat ie stuk langzamer, en maakt het ook een ander geluid (een wat lager toon).

Kan ik iets langs het raam naar beneden gieten of iets anders waardoor deze weer met dezelfde snelheid omhoog beweegt? Sinds ik de auto heb is het overigens altijd zo geweest, geen idee hoe het komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn beschrijving heb ik staan "... Met dezelfde normale snelheid als het omhoog en omlaag gaan van het linker raam". dat laatste "linker" moet "rechter" zijn, excuses.

Het beste antwoord

Ik zou siliconenolie langs de hardrubber geleiding gieten.

De geleiding aan de bovenkant van de deur zou ik ook daarmee inspuiten (het raam in de onderste stand zetten)
Je kunt daarvoor spuitbusjes gebruiken die voorzien zijn van een buisje.
Edraket
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt dat spul dan niet in aanraking met het glas? En levert dit geen beschadigingen op?
Edraket
12 jaar geleden
De siliconenolie komt natuurlijk wel in aanraking met het glas als het raam op en neer gaat, maar de olie tast het glas niet aan.
Ook de lak wordt niet aangetast.
Als je het niet vertrouwt kun je een kleine druppel olie ergens op het glas en de lak doen en kijken wat er gebeurt. In het begin is het glas aan de zijkanten natuurlijk vol olie. Als je die constant afveegt zal na een keer of dertig omhoog en omlaag bewegen het overschot aan olie zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt. En tot slot, waar kan ik siliconenolie kopen? Hebben ze dat toevallig bij de Halfords misschien?
Edraket
12 jaar geleden
Ik weet niet of Halfords deze olie verkoopt.
Ik koop altijd een busje bij de Aldi als hij in de aanbieding is. Dit type:
http://www.google.nl/imgres?q=siliconenolie&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1424&bih=790&tbm=isch&tbnid=yuEYtM5I4vv_5M:&imgrefurl=http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/142288/96/BMW-Sport-boxer-topic-deel-V-97.html&docid=k9NyuXirjpUWVM&imgurl=http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/497974/a6026735e853736d106b4624964074e6/&w=282&h=352&ei=hTFsT_imF5HpOe6fqfwF&zoom=1&iact=rc&dur=496&sig=109020499702282625955&page=1&tbnh=133&tbnw=107&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:26,s:0&tx=44&ty=68 Kijk eens op internet

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat het raam aanloopt. Dat zou de rubber afdichting kunnen zijn. Probeer die eens los te duwen van het raam met een plat, onscherp mes bv. een spatel (niet te diep insteken) tijdens het omhoog draaien. Helpt dat niet, maak dan de plaat los aan de binnenkant en controleer het mechaniek.
Gezien je beschrijving van het probleem geloof ik niet dat de (dure) elektromotor iets mankeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar moet ik precies dat platte voorwerp in steken? Waar rubber en glas samenkomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, over de hele breedte van het raam wordt het portier, waar het raam in verdwijnt afgedicht met rubber. Het rubber kan beschadigd zijn of aangetast of verouderd en ergens aanlopen. Je kunt de rubber rand onderzoeken en met de spatel wegduwen als die aanloopt.