Ik moet 's nachts rijden van Calais naar Nl. Hoe moet dit als ik pauze moet nemen? Ik maak me zorgen over mijn veiligheid (ben vrouw en rijd alleen).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (7)

Je schrijft dat je 's nacht "moet" rijden.

Is dat werkelijk een verplichting?

Als het geen echte verplichting is, maar alleen het gevolg van het moment waarop je in Calais aankomt, kun je in de buurt van Calais een eenvoudig hotelletje nemen. Daar slaap je veilig en redelijk comfortabel. Na een goed ontbijt kun je dan de volgende dag in alle veiligheid uitgerust naar Nederland rijden.

Als het wel een echte verplichting is, bijvoorbeeld omdat je op een bepaalde tijd in Nederland bent, kun je ook in de auto blijven om te rusten. Een hazenslaapje van een kwartiertje werkt al behoorlijk verkwikkend. Daarna kun je er weer anderhalf uur tegenaan. Daarna opnieuw een hazenslaapje, enzovoorts.

Dat hazenslaapje kun je op een parkeerplaats doen waar het wat drukker is. Veel wegrestaurants hebben speciale vrouwenparkeerplaatsen vlak bij de hoofdingang. Daar zal geen overvaller jou lastigvallen. Een alternatief is van de snelweg af te gaan en je hazenslaapje op een lokaal dorpsplein te houden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Prima! Dat zijn goeie tips!
Dat zou je dan bij een, liefst bemand, tankstation of een wegrestaurant kunnen doen. Daar is verlichting en komen mensen. Ik zou niet zo gauw op een parkeerplaats langs de snelweg gaan staan. Houd ook je deuren op slot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De veiligheid omtrent auto rijden. Is op tijd je rust pakken. Pak een bakje koffie, en zorg voor een beetje ontspanning. Doe dit wel buiten je auto, anders werkt de ontspanning nog niet.
De veiligheid buiten de auto. Stop alleen bij tankstations waar activiteit te vinden is. Een donker of verlaten tankstation links laten liggen en verder rijden. De medewerkers van een tankstation willen jou wel in de gaten houden zolang je binnen bent, maar zodra je buiten bent moeten ze verder met schoonmaakwerkzaamheden en andere dingen (natuurlijk afhankelijk van de grote en de drukte van het tankstation). Er zijn voldoende drukkere tankstations op de weg naar Nederland. Parkeer je auto dan ook altijd in het zicht, en niet aan de zijkant er hangen wel camera's maar voor je gevoel is het toch een akelig gevoel.
Iedereen weet ook dat er camera's hangen dus de meeste angst zit tussen je oren, en tankstations zijn overal veilig. Maar een veilig gevoel is ook belangrijk hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Calais naar bijvoorbeeld Breda in Nederland kun je in een ruk doen, het is 237 kilometer.
Neem wel voldoende rust voor je vertrekt.
Het is ongeveer 3 a 4 uur rijden. Ik zou wel een of twee koffiestops inlassen, bij de grote tankstations die zijn in Frankrijk en België altijd wel druk. Stop zo dicht mogelijk bij de ingang desnoods op de invalide parkeerplaats die zijn pal naast de deur van het tankstationshop. Als je het tankstation bij Arras in Frankrijk neemt (laatste tolpoort van de peage) voor een koffiestop dan doe je België in 1 3/4 uur.

Toegevoegd na 2 minuten:
ps
In Frankrijk aan de peage zijn alle tankstations bemand. ook in België heb je hele grote bemande tankstations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd via Arras?????? tja je kunt ook via parijs gaan rijden....
Zorg ervoor dat je mobiele telefoon binnen hand bereik is EN dat de belangrijkste nummers geprogrammeerd zijn vanuit FRA en BEL!
Rij vanaf Calais in 1 keer naar de L A R bij kortrijk (B)! Hier kun je S'nachts rustig een toilet bezoek brengen en iets eten/drinken!
Vervolgens rij je binnen 1,5 uur naar hazeldonk.
Veel zorgen hoef je jezelf niet te maken, want je zult zien dat er veel mensen onderweg zijn op jouw tijdstip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees in de andere antwoorden dat men er vanuit gaat dat je via Arras en Lille naar Nederland rijdt, via tolwegen. Nergens voor nodig en bovendien niet de snelste en makkelijkste route. Neem vanuit Calais de E40, richting Duinkerken en dan via Veurne en Oostende naar Gent. Vanaf Gent via Antwerpen naar Nederland. Zeker als je 's nachts rijdt ben je in een krappe 3 uur in Breda of Eindhoven. Het kost je geen tolgeld. Stop bij een groot benzinestation dat dag en nacht geopend is. Parkeer je auto bij de benzinepomp (asociaal maar wel veilig) of voor de tankshop of restaurant (dat zijn plaatsen die altijd hel verlicht zijn). Voel je je nog niet op je gemak, neem een flinke zaklantaarn (o.i.d) mee, waarmee je een mep uit kunt delen. Aangezien er bij de tankstations altijd mensen heen en weer lopen, ook 's nacht veel vrachtwagenchauffeurs b.v., hoef je je over je veiligheid niet zo'n zorgen te maken. Bovendien, als je via mijn route rijdt ben je vanuit Calais in een paar uur alweer in Nederland. In principe is dat goed in één ruk te rijden (vooropgesteld dat je niet hoeft te tanken natuurlijk), en meer dan 1 x pauze zul je denk ik niet hoeven te nemen (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en dan nu het antwoord van een vrachtwagenchauffeur.

Je kunt dit stuk in 1 keer rijden maar als je ergens wilt stoppen om te rusten kun je dat het beste bij het tankstation Jabbeke doen, wij staan daar regelmatig en hebben daar nog nooit problemen gehad.

je zorgt dat je redelijk uitgerust bent als je in Calais vertrekt en rijd dan over A16/ E40 Richting Duinkerke / Oostende, je rijdt dan door tot afrit 6, daarna krijg je tankstation Jabbeke (ongeveer 100km), een veilige plaats om te staan, zeker met de auto als je daar uitgerust bent kun je je weg vervolgen via de E40 naar Gent. en daar neem je de E17 naar Antwerpen, vervolgens de de Ring Antwerpen en de A1 naar Breda. Maar de Route zal geen probleem zijn, ik neem aan dat je een GPS hebt.

Voor de rest parkeer je het best in de buurt van de overkapping in het licht en zorg dat je auto is afgesloten.

Let op want er is verleden week melding gemaakt van het volgende, bij een tankstation is een vrouw door een oost-europese man aangesproken dat hij schilder was en bood de vrouw een visitekaartje aan, uit beleefdheid heeft zij dit aangenomen en is doorgereden na een aantal km merkte ze dat ze zich vreemd en verdwaasd voelde en is gestop bij een volgend tankstation waar ze luid is beginnen te toeteren, het blijkt dat het visitekaartje geimpregneerd was met een drug /verdovend middel de dader is met een andere man in een auto gevolgd en is na het toeteren verdwenen.