Niet kunnen invoegen, hoe op te lossen?

Afgelopen week ben ik op de snelweg in de situatie gekomen dat ik tijdens het invoegen een soort van klemgereden werd. Er reed een vrachtwagen, waar ik achter wilde invoegen. Toen de vrachtwagen voorbij was, kwam een auto van de linkerbaan naar rechts om vervolgens achter de vrachtwagen te blijven kleven.

Gevolg: ik kon niet meer invoegen en heb het puntstuk + een deel van de vluchtstrook meegepakt. Hoe kun je het beste omgaan met deze situaties, aangezien ik niet verwacht had dat die auto naar rechts zou komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
7.9K

Het beste antwoord

Eenzelfde ervaring heb ik opgelost door vóór de vrachtwagen in te voegen, daar was voldoende ruimte. Snelheid maken over de invoegstrook en een klein stukje vluchtstrook en daarna veilig naar de rijstrook.
Let wel op de lengte van de invoegstrook,op sommige plekken zijn ze kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voor de vrachtwagen invoegen was geen optie, aangezien er maar een heel klein stukje vluchtstrook was. Verderop op de vluchtstrook stond zo'n bord waar bij werkzaamheden een pijl op staat.

Andere antwoorden (3)

Snelheid verminderen, natuurlijk geen 50 geen rijden dat is ook weer te gevaarlijk.
En als je geen mogelijkheid ziet om in te kunnen voegen en er zit een vrachtwagen naast je, zorg je ervoor dat die vrachtwagen voor je blijft en dan rij je gewoon rustig de vluchtstrook op tot dat je weer naar links kan.
Zeker nooit stil gaan staan op een invoegstrook.

Dit was mij ook overkomen alleen dan met 2 vrachtwagens en een auto, toen heb ik me er tussen geperst, maar aangezien ik toen nog op rijlessen zat werd me dat wel even haarfijn uitgelegd dat dat niet de bedoeling was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het goed hebt gedaan; in principe had de andere auto niet naar rechts moeten komen en jou de ruimte moeten geven om in te kunnen voegen. Maar ik ben er niet bijgeweest. Misschien heb je wat getreuzeld en dat moet je vooral niet doen. Zorg in elk geval dat je goed snelheid maakt voordat je invoegt. Maar met het verkeer mee. Dus is het een stuk waar je door omstandigheden maar 50 km/uur mag, dan geen 120 gaan rijden. Het is vervelend, maar soms ontstaan er gewoon zulke situaties waar je niet zo veel aan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, door de vluchtstrook te gebruiken om daarmee schade veroorzaakt door onverstandig rijgedrag van een medeweggebruiker te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist antwoord meerijden nooit afremmen en evt een deel van de vluchtstrook gebruiken.