Zo lang je wil.Normaal gesproken haal je ,je all-risk verzekering er af als je vind dat de prijs er van niet meer opweegt tegen de waarde van je auto.Dus pak weg na 3- 4 jaar neem je een andere verzekering.Dan zijn er nog zo veel mogenlijk heden dat je toch nog goed verzekerd ben.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 3- 4 jaar al ??
Afhankelijk van de dagwaarde en of je geld genoeg hebt om eventuele schades te betalen.
Mijn auto is 7 jaar oud maar nog steeds all-risk verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemeen advies is inderdaad rond de 8 jaar maar wij hebben de topnoclaim en betalen gewoon voor onze auto de allrisks en die is al weer ruim 10 jaar geloof ik. Ik vind het vooral onhandig dat sommige verzekeraars je bij een aanrijding door een ander laten wachten tot die verzekeraar over de brug komt. Bij een allrisks verzekering kan jouw auto meteen gemaakt worden want jouw eigen verzekering moet toch betalen als de andere partij dat niet doet of later.
Hoe lang zou uw autoverzekering een volledig casco-dekking moeten hebben?
Standaard termijnen zijn, zoals wij hierboven al aangaven, moeilijk te geven. Het hangt zeer van uw personlijke situatie af en wel met name van uw vermogenspositie. De gelukkigen onder ons die miljonair zijn, kunnen er voor kiezen een auto van bijvoorbeeld Euro 30.000,- niet volledig casco te verzekeren. Bij een totaal verlies immers, betekent de aanschaf van een nieuw voertuig namelijk geen financiele ramp. Het verlies van een Ferrari van Euro 350.000,- die ook nog eens zeer lang een hoge waarde behoudt, is echter weer een ander verhaal zoals u zult begrijpen; ook voor de miljonair.

Ook als u bijvoorbeeld een lening, met een duur van vijf jaar, op uw voertuig heeft afgesloten, zou het opgeven van de volledig cascodekking na bijvoorbeeld drie jaar niet bepaald aan te raden zijn. Steeds speelt de vraag, of u in staat bent om de restantwaarde van uw voertuig gelijk te kunnen opbrengen bij een totaal verlies ten gevolge van bijvoorbeeld een botsing die door uw schuld is ontstaan. Hetzelfde geldt voor hoge reparatiekosten.

Een voorbeeld:

U koopt een nieuwe auto van Euro 35.000,- en betaalt deze geheel uit eigen middelen. De aankoop kon u realiseren door lang voor uw droomauto te sparen en eindelijk is het dan zover. U sluit een autoverzekering WA-Casco maar u besluit na vier jaar, dat u de duurdere cascoverzekering omzet naar de Beperkt Casco-verzekering. De dagwaarde van uw auto bedraagt op zo’n moment nog zo’n Euro 18.000,-

Enige weken later valt er onverwachts sneeuw en er voltrekt zich een ramp voor u; door de plotselinge gladheid verliest u de controle over uw voertuig in een flauwe bocht en maakt een behoorlijke smak tegen de vangrail. Uw auto is behoorlijk beschadigd en de reparatiekosten bedragen maar liefst Euro 8.000,- Is uw vermogenspositie zodanig, dat dit geen enkel bezwaar is, dan zou de omzetting van uw autoverzekering WA Casco naar alleen WA of WA-Extra wellicht te verdedigen zijn, anders moet er wellicht eerst flink voor de reparatie gespaard worden (en dus niet worden gereden!) Een autoverzekering WA of een autoverzekering Beperkt Casco zou dus een behoorlijke teleurstelling, of liever, strop opleveren.

Ook speelt een rol hoeveel schadevrije jaren (dus hoeveel korting) u op het moment van de schade al heeft; was de Volledig Cascoverzekering dus echt wel zo onacceptabel veel duurder dan de Beperkt Cascoverzekering?
http://www.depremievergelijker.nl/29/au