Bij de wasstraat kan je voor 2 euro een waxbehandeling toevoegen op het standaardpakket wassen/drogen. Wat voor zin heeft dit en wat doet het precies?

En maakt het uit voor een witte of zwarte auto, en blijft het aan je ramen zitten (heb je er last/baat van bij regen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.5K

Het beste antwoord

Voor die 2 euro krijgt je auto een luxe, waterafstotende, behandeling. Het maakt helemaal niet uit wat voor kleur je auto heeft, maar de kleur wordt er wat mooier en intenser van. Dat komt omdat wax de auto meer laat glanzen, zodat hij er mooier en schoner uitziet. De wax komt vanzelfsprekend ook op je ramen terecht. Over het algemeen krijg je bij de waxbehandeling een schoonmaakdoekje voor je ramen, zodat je ze aan de buitenkant weer even schoon kan maken. Na het waxen zal je zien als het regent, dat de regen als losse druppels op je auto blijft liggen. Als ik jou was, dan zou ik het voor die 2 euro zeker een keertje uitproberen, dan kan je precies zien waar ik het over heb. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het maakt niet uit wat voor kleur auto je hebt, een waxlaag is kleurloos en doorzichtig. De waxlaag is een water en vuil afstotende laag die gelijk ook een langdurige glans aan de auto geeft.
Dat langdurig is echter beperkt en afhankelijk van de weersomstandigheden.
jc54
12 jaar geleden
Ik wax mijn auto meestal 2 x per jaar, maar wel met de hand. Meestal in het voorjaar en in het najaar voordat de winter begint. Na het schoonmaken van je auto met shampoo begint de grote klus. Er zijn vele soorten en helaas lang niet allemaal makkelijk uitstrijkbaar. Voordeel is dat er weer een mooiere glans op komt. Hele kleine krassen zullen verdwijnen. Je schuurt als het ware een heel klein laagje van de auto af. Niet schadelijk tenzij je elke maand dit doet. Na regen zie je inderdaad dat de druppels netjes overeind blijven op je auto. Je auto wordt er ook gladder van. Al het vet is er dan echt af. Succes!