Waar kun je vellen halen om je auto-ramen te blinderen?

Ik zou deze graag willen plaatsen op de ramen op de achterbank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe maar liever niet - is minder veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aljeblieft, doe 't niet.
Van mij mogen ze er strenger tegenop treden. Met zulke vellen wordt 't onnodig gevaarlijker. Als je trouwens alléén achter doet, is 't geen gezicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat geen gezicht nee?

Antwoorden (6)

Elke willekeurige autozaak zoals Halfords lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Folie voor op de ramen in een auto kun je halen in bijna alle speciaalzaken waar auto-materialen worden verkocht. Denk bijvoorbeeld aan Halfords of Conrad.
Let op dat je niet de voorste ruiten (bestuurder, bijrijder en voorruit) ermee beplakt want dat is verboden.
Krijg je een dikke boete voor.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
let er ook op dat de folie nog wel voldoende licht doorlaat anders kun je daar ook nog een bekeuring voor krijgen dus dat hij niet helemaal verduisterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de folie gehaald in een autospeciaalzaak (Automat in Ede)
Echter... let op dat het niet te duister wordt, de boetes zijn erg hoog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziet het er mooi uit ? heb je een foto ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen foto helaas, maar het zag er echt goed uit. Je kunt diverse sterktes bestellen qua verduistering en ook een spiegelende folie waar je van binnen goed doorheen kunt kijken maar van buiten niet. Het aanbrengen van de folie vergt nogal wat geduld en rust. Het is namelijk dun en kwetsbaar spul waar snel een luchtbelletje onder komt.
Je kunt er daarom ook voor laten kiezen om het te laten doen door een bedrijf. Dit kost echter wat meer. Hier nog wat informatie ivm de eisen: http://www.tuning-gids.nl/auto_ramen_tinten_raamfolie_tintfolie.htm
Ik zou zeggen google.nl en dan autoruitenfolie.
Heb je heel veel keus.
Overigens mag je alle ruiten muv de voorruit en de ruiten in beide voorportieren zo donker maken als je wilt zonder dat je problemen krijgt met de politie.
Aanbrengen viel mij nogal tegen, onderstaande link helpt je mischien iets op weg.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij elke auto-accessoirezaak.
Ik zou ze daar lekker laten liggen, goed zicht rondom is erg belangrijk. Ik hoop tenminste dat je rechtsachter kijkt als je rechtsaf gaat, zodat je niet om de haverklap een fietser van z'n sokken rijdt. Ook bij het parkeren (langs de straat of op een terrein) is kunnen zien door de achterportierruiten erg prettig.
Als je het toch niet kunt laten, houdt er dan rekening mee dat de wet voorschrijft dat voorruit en de ruiten in de voorportieren sowieso vrij moeten blijven en als je geen rechter buitenspiegel hebt, de achterruit ook niet beplakt mag worden.