Wat is WD-40 voor spray en is het te vergelijken met siliconenspray??

Mijn kofferbak gaat heel moeilijk open en na enig onderzoek kwam ik erachter dat je WD-40 hiervoor kan gebruiken (denk ik toch..) maar is zoiets toevallig hetzelfde als siliconenspray want die heb ik wel in huis.
En zijn er nog andere hulpmiddeltjes wat ik zou kunnen proberen bij het slot van mijn kofferbak??
Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
21.2K

Het beste antwoord

Om te smeren kan je beiden gebruiken. WD-40 is een multispray en siliconenspray is een beschermingsspray.
Met WD-40 kan je ook goed roest losweken en verwijderen. Het middel kruipt onder bepaalde stoffen door en is zo in staat zelfs olie-, teer-, vet- en lijmresten te verwijderen. Ik zou het dus eerst eens proberen met siliconenspray, omdat je dit toevallig hebt. Lukt het niet dan kan je altijd WD-40 nog kopen. Hiermee lukt het bijna altijd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Zelf heb ik altijd WD-40 in huis, want het is multi-inzetbaar.
Zelfs in het huishouden is het handig;

Je krijgt er vastzittende glazen mee los door er was WD-40
tussen te spuiten.
Spuit nieuwe leren schoenen ermee in voor je ze gaat dragen, zo voorkom je blaren doordat het leer soepeler en zachter wordt. Ook blijven ze waterdicht en glanzend als je ze er regelmatig mee inspuit en met een zachte doek oppoetst. Zelfs het piepen van schoenen kan je ermee verhelpen, door te spuiten op de plek waar hiel en zool samenkomen.
Ook kan het gebruikt worden bij het verwijderen van kauwgom in tapijten en bij kalkresten in douchgordijnen.
Ook voor het reinigen van voer- en vaartuigen is het onmisbaar. Hiervoor is het uiteindelijk ook ooit gemaakt.

Je moet alleen altijd goed ventileren en het spul niet inademen of bij vuur en andere warmtebronnen of in de buurt van stroomopwekkers komen of accuklemmen gebruiken..
Ook zo'n bus niet in de zon zetten of op hete oppervlakten.

Het is dus nooit verkeerd om in huis te hebben en zodoende heb je niet iets gekocht dat alleen maar op de plank in de kast staat.

Toegevoegd na 20 minuten:
Je kunt er vastzittende ritsen mee losmaken, op kozijnen spuiten om insecten te weren, een ring afdoen die te strak zit, legoblokjes van elkaar afhalen, houten stelen van bijv. gereedschap splintervrij houden, hardnekkige strepen op de vloer verwijderen, handen reinigen bij smeervlekken ed. plakplaatjes/stickers verwijderen. enz...

Toegevoegd na 20 minuten:
Je kunt er vastzittende ritsen mee losmaken, op kozijnen spuiten om insecten te weren, een ring afdoen die te strak zit, legoblokjes van elkaar afhalen, houten stelen van bijv. gereedschap splintervrij houden, hardnekkige strepen op de vloer verwijderen, handen reinigen bij smeervlekken ed. plakplaatjes/stickers verwijderen. enz...
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als u siliconenspray in huis hebt dan hoeft u geen WD-40 te kopen daar die een gelijkaardige werking heeft .Wat u eventueel nog zou kunnen gebruiken is wat kruipolie.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterechte min! Klopt gewoon helemaal. Een andere optie is naaimachineolie trouwens.
WD-40 spray is een multi-functionele spray. De samenstelling wordt geheim gehouden. Voor sommige toepassingen kun je natuurlijk ook oliespray of siliconenspray gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
WD-40 spray wordt trouwens gebruikt als:
roestverwijderaar
smeermiddel
contactspray
reiniger
corrosiepreventiespray