Kan ik gewoon een saab kopen ondanks dat t falliet is?

Is het geen probleem onog onderdelen te vinden... En weet iemand toevallig ook of het goede autos zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (4)

Ja hoor, de dealers hunkeren naar jouw komst! Prima auto's en de onderdelen liggen nog ruimschoots in de magazijnen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn honderd duizenden SAABS verkocht. Daar horen onderdelen bij, dus een onderdeel is geen probleem. En in mijn optiek zijn het goede auto's. Dus geen probleem als je er eentje koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor! Graag zelfs! Saab Parts ( (was) onderdeel van Saab) is nooit failliet gegaan; Saab Parts levert de onderdelen dus over de onderdelen hoef je je geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgepast : nu kan je nog wel onderdelen vinden. Saab-Parts wil er maar al te graag van hun stock af. Wat het binnen 5 of 10 jaar zal zijn is zeer twijfelachtig...Een normale constructeur is verplicht om gedurende 10 jaar onderdelen te voorzien maar gezien Saab niet meer bestaat valt die verplichting weg. Gewoon de stock leegverkopen en vooral niets bijmaken is nu eenmaal de gangbare zaak in dit soort zaken. Wat wel zo is is dat er in de laatste Saabs onderdelen van o.a. Opel zaten (vooral motors). Die vindt je waarschijnlijk nog wel binnen 10 jaar.
En of de laatste Saabs nog wel hun reputatie van betrouwbare en stevige auto eer aandoen ? Mijn ervaring bewijst het tegendeel. Ok, een Saab 900 was deugdelijk, een Saab 9000 was dat helemaal niet, om van de recentere maar te zwijgen....
Soit, de laatste voertuigen in stock moet je bij de dealers aan een prikje (-50% en anders niet !!!) kunnen vinden, dus misschien loont het toch het risico.
Succes,
p.s. andere soortgelijke auto op dit moment is de Citroen C6. Wegens geen succes aan spotprijs te vinden bij sommige dealers. De productie stopt vermoedelijk nog dit jaar.