Waarom zouden we gaan rekening rijden?

Ingewikkeld hoor; kastjes in de auto, privacy problemen...
Dit kan toch ook gewoon gedaan worden door de benzineprijs te verhogen? Op die manier betaald degene die de meeste kilometers maakt ook het meeste en worden we ook nog eens extra gestimuleerd om een zuinige auto te nemen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Omdat met een kastje de kosten gedifferentieerd kunnen worden naar plaats en tijd om zo de files te kunnen bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de regering heeft bedacht dat dan iedereen die in de buurt van de grens woont, veel goedkoper in het buitenland kan gaan tanken. Daarmee wordt voorkomen dat door die mensen deze belasting wordt betaald, en dat willen ze niet.
itsme
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
:-) knap hoor, minnetje geven zonder aan te geven waarom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen reden voor een minnetje want ik ben het met je eens+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbegrijpelijk die min. Hierbij een plus +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Omdat het een goed antwoord is en het minnetje nergens op slaat. (Wat zijn we toch democratisch!)
paulus811
14 jaar geleden
Ik ga niet flauw minnen, maar het antwoord hieronder is wel het enige juiste.
Ze zeggen dat we dan goedkoper uitzijn, ik geloof er geen biet van... Als de files halveren, dan moet toch de helft thuis blijven omdat die het niet kan betalen...

En ik vermoed dat de werkelijke reden CONTROLE is... Met rekening rijden kan de overheid alles bij houden... Dat is de hoofdreden...

En zoals altijd de zwaksten zijn de klos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Schmeerkees;

Hier is duidelijk aangetoond dat de industriëen die belang hebben bij de invoering van zo'n systeem een enorm machtige lobby op poten kunnen zetten. Want inderdaad, eerlijker en simpeler dan via de brandstofprijs kan het eigenlijk niet. Valt niet de ontduiken, heeft geen extra invoeringskosten, echt iedereen betaalt mee (dus ook transitoverkeer) en mensen in de grensstreken dragen toch al niet veel bij aan de filevorming. Bovendien betaalt iedereen dan ook als hij zo nodig groter, meer, vaker, sneller of op drukke tijden wil rijden; dat kost allemaal mmers meer brandstof. Ook de provincies kunnen ermee gecompenseerd worden.