In het buitendland heb ik een auto met buitenlands kenteken.Mag ik deze auto in 2012 ook in Nederland gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Ik denk het wel. En dat rijdt nog eens veel goedkoper ook:

De oplossing is dus simpel. Wagenpark naar het buitenland verhuizen en rijden maar. U betaalt nog steeds BPM, maar hoeft dus niet meer te betalen als u tussen de Belgen vaststaat op de A16 naar Rotterdam.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is bekend met het probleem, maar ziet nog geen oplossing.
AWM
14 jaar geleden
Ja hoor waarom niet?... Het kan toch niet zijn dat zoiets niet goed geregeld is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook buitenlandse auto’s gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

Bron; http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel, anders zou niemand meer op vakantie kunnen in Nederland! Maar woon je ook in het buitenland? Anders mag je een buitelandse (bedrijfs)auto alleen voor woon/werkverkeer gebruiken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 2012 zijn daar nog geen passende regels voor en ik verwacht niet dat die er snel komen. Tot op heden is het als volgt ;
Als je in Nederland woont en rijdt moet je de auto ook op Nederlands kenteken hebben staan. mocht de auto op een bedrijf in het buitenland geregistreerd staan of je gebruikt hem van een kennis mag je er wel mee rijden op buitenblands kenteken. Officieel moet je er wel BPM over betalen. Wanneer je in de grensstreek woont en veel over de grens komt word hier ook wel degelijk op gecontroleerd.