Waar kan ik de kleurcode vinden van een Opel Vivaro?

Om een lakstift (12 ml) te kunnen bestellen moet ik de kleurcode hebben. Waar kan ik die vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.2K

Het beste antwoord

Hallo rww,

Er zit een sticker in de rechterdeursponning met een heleboel codes.
De onderste code net onder de cirkel moet je hebben.
Ik weet niet welke kleur jij hebt, maar weet wel dat een zilvere Vivaro code 147 heeft, een witte heeft 474, een rode 547 enz.

Ook staat vaak de kleurcode in je garantie boekje geschreven.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een witte Vivaro en ik heb gekeken op de rechterdeursponning. Daar staat 474. Als ik die code invoer op motip colorguide dan kom ik dit tegen: Kleurcode: 474
Kleurnaam: CASABLANCAWEISS (V)
Bouwjaar: 1987-2009
400 ml: 45270
12 ml: 945270 Maar het is de facelift versie, model vanaf 2010 en die heeft een iets andere wit dan de pre-facelift?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Rww, 474 is dan inderdaad jou kleurcode, en is ook na de facelift nog dezelfde kleur.
Ik denk dat de Motip colourguide niet up to date is, want zelfs witte Vivaro's van 2012 worden in 474 gespoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan weet ik voldoende, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Dit vond ik voor je op het internet. Het is een bericht uit 2009 en omdat ik niet meer leestekens heb kopieer ik een klein deel van de kleurnummers. De rest kan je op onderstaande brond vinden.

Voor het nummer staat ook nog een letter, die de laksoort aangeeft.

E – Acryllak of waterbasislak (hangt af van de produktiesoort) tot december 1993)
Y – Egale laksoorten, vanaf januari 1994
Z – Alle andere lakken (Uni-2-tone, Metallic, Micalakken) vanaf januari 1994

Bij de benamingen zijn de originele Duitse benamingen gebruikt.

Na de hoofdletter volgt dan de kleurcode:

107 - Anthrazit
108 - Hellgrau
109 - Dunkelgrau
111 - Montanagrau
112 - Platin
114 - Stahlgrau
115 - Delphingrau
117 - Silber
119 - Mistralgrau
120 - Cargoweiß
121 - Chamonixweiß
122 - Vermillion
123 - Champagnebeige
124 - Marineblau
125 - Cafe au lait
126 - Romansque silver
127 - Rubinrot
128 - Astrosilber
129 - Dämmerblau
130 - Calmweiß
131 - Dunkelgrau
133 - Jerseygrau
134 - Granitgrau
135 - Silber
137 - Rembrandtsilber
138 - Starsilber
140 - Rauchgrau
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze zou onder de motorkap moeten kunnen vinden, op het type plaatje staat de kleurcode.
Ooit klopt deze niet omdat de auto is overgespoten. Dan staat er veelal een stikker in de deurpost met de kleurcode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger stond het bij Opels idd onder de motorkap op de frontplaat, maar dat is al jaren niet meer zo hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De - is trouwens niet van mij hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké, ik was ook in de veronderstelling dat het onder de kap stond. Mijn vorige auto (een Opel Calibra) had dat in ieder geval wel.