Vorige week dinsdag winterbanden besteld, ben ik nu verplicht de winterbanden alsnog te plaatsen?

Ben vorige week dinsdag bij Kwikfit langsgegaan voor winterbanden. Ik heb een leaseauto en de winterbanden zitten in het contract. Er moest eerst een akkoord komen vanuit de leasemaatschappij voor bepaalde banden, maar hij zou ze al vast bestellen zei hij. Vrijdag zouden ze waarschijnlijk binnen komen. Nu is het dinsdag en heb ik nog steeds niets gehoord. Nu lees ik net dat de vorst niet lang meer aanhoudt. Ben ik verplicht de winterbanden alsnog te plaatsen? Zoniet, krijgt mijn leasemaatschappij dan een prijsje? Aangezien hij zelf de winterbanden als bestelde zonder een akkoord.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zelf heb ik niks getekend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

je mag nog afzien van de koop en je leasemaatschappij krijg geen rekening van de banden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je weet waar je je moet melden voor winterbanden van de leasemaatschappij.
Als dat bij Kwikfit is heb je aan die voorwaarde voldaan.
Kwikfit WEET dat ze toestemming moeten hebben van de leasemaatschappij. Die krijg jij niet maar Kwikfit.
Vraag bij hun of die al binnen is. Want als die binnen is en jij gaat ze niet halen komt de leasemaatschappij straks wel bij jou angst

Verder hoezo de vorst stopt? Winterbanden hebben al nut vanaf 7 graden BOVEN 0. Dus voorlopig rij je wat veiliger tot zeker maart. En hal tot eind oktober laat je ze weer eronder zetten.

Winterbanden hebben niet alleen nut bij vorst!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winterbanden staan zelfs in het contract van de leasemaatschappij. Het kan zelfs zo zijn dat als jij de winterbanden niet plaatst en je krijgt bij winterse omstandigheden een ongeluk dat de leasemaatschappij jou aansprakelijk stelt omdat je jouw zorgplicht niet bent nagekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je wel verplicht bent om de banden te plaatsen want dat is veel veiliger maar het is misschien niet verplicht door de lease maatschappij maar wel door minister van verkeer en waterstaat