Hoe kan ik mijn brandstoftank legen?

Ik heb van het weekend te horen gekregen dat mijn auto nu echt aan het eind van zijn latijn is. Dat is dikke pech voor mij.

Een uur voordat hij kapot ging heb ik hem afgetankt. Er zit dus 40 liter benzine in. Is er een manier om dit eruit te krijgen? Het gaat om een mazda 323F bouwjaar 1995.

Een slang aan je mond zetten en hard zuigen is geen optie, heb ik al geprobeerd, word daar kots misselijk van en er kwam niks uit.

Ik heb gehoord dat daar pompjes voor te koop zijn, maar ik heb geen idee waar. En hoe die eruit zien.

Technische methodes heb ik ook niets aan, want ik weet helemaal niets van auto's behalve hoe ze starten en hoe je er mee rijd :-)

Dus wie o wie, kan helpen?

12 jaar geleden
in: Auto's
121.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante vraag, ik zou dit ook wel willen weten :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er rekening mee dat je de benzine wel moet opvangen in daarvoor geschikte containers.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
een 323 kun je gewoon kantelen

Het beste antwoord

Zo krijg je de benzine er uit zonder te zuigen:
- Neem een slang die wat langer is dan nodig is, bijv minstens 1,5 m langer
- Bepaal eerst hoeveel van de slang in de tank moet om het uiteinde op de bodem te houden, anders krijg je niet alles er uit
- Markeer die lengte met een viltstift of stukje plakband
- duw de slang verder in de tank, de hele 1.5 m. Dat stuk loopt dan ook vol benzine
- zet je duim op het uiteinde van de slang
- trek hem uit de tank tot aan de markering
Als het goed is zie je nu een stuk slang met benzine er in
- Buig het stuk slang buiten de tank naar beneden in een jerrycan.
- haal je duim weg en de benzine gaat stromen
- als het niet gaat stromen is het extra stuk slang, met benzine er in die je uit de tankt trekt, te kort
- het stromen stopt ook als de jerrycan te hoog is.

- de emmer of jerrycan waar de benzine in moet komen, mag niet hoger zijn dan ca 20 cm boven de onderkant van de achterbanden. De auto moet dus op een verhoging zoals een bushalte om alle benzine er uit te krijgen

- wellicht is er een "doe het zelf" garage waar ze je kunnen helpen met een pompje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een simpel pompje wat in de boormachine kan worden geklemd kan oplossing bieden! Elke bouwmarkt verkoopt ze...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of doe er een slang in en leeg hem doormiddel van de "communicerende vaten".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_de_communicerende_vaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, gewoon mond erop en zuigen. Je zuigt voorzichtig en als ie door de slang is dan doe je snel je duim erop (let op de slang moet op de bodem van je benzine tank zijn met zn opening en moet daar blijven). Het is ook belangrijk dat je emmer of jerrycan waar je je benzine in wilt hebben een stukje lager staat dan de bodem van je benzine tank. Als je het zo doet dan moet het werken en wordt je er ook niet kotsmisselijk van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon aan je vaste garage vragen of ze het er niet willen uitpompen. Dat is het eenvoudigst. Doen ze vast wel als je er klant bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaatje boren in het laagste gedeelte van de tank en de benzine opvangen i een schone bak:)
een jaar geleden