Wat is de voor jullie de maximale km-stand voor je een benzine-auto 2e hands zou kopen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Bijvoorbeeld van een
VW Golf,
Toyota Corola
Mazda 323
Opel Astra
Volvo v40
Peugeot

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.1K

Het beste antwoord

Dit is zo niet te beantwoorden omdat er zoveel meer dingen meespelen. Zoals de dikte van je portemonnee, je bereidheid zelf eenvoudige reparaties te verrichten, het aantal kilometers dat je per jaar denkt te gaan maken, hoe erg het is als de auto het een keertje niet doet (ik bedoel: is dat rampzalig of alleen maar lastig omdat je een alternatief hebt), het aantal jaren dat je de auto wilt houden (tijdeiljk tussen-autootje of langjarig gebruik), en nog veel meer.

Ik kan deze vraag dus alleen vanuit mijn eigen situatie beantwoorden. Die is waarschijnlijk heel anders dan de jouwe!

Ik zou een maximum van 80000 km aanhouden, mits de auto goed is onderhouden en ofwel wordt verkocht door een gerenommeerd bedrijf, ofwel wordt beoordeeld door iemand die kennis van zaken heeft. En als bijvoorbeeld een distributieriem omstreeks die kilometerstand moet worden vervangen, moet dat nu meteen gebeuren.

Zo kan ik er nog een tijd mee rijden, verwacht (!) ik niet teveel sores in de vorm van haperingen en reparaties, en is de auto nog net betaalbaar.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

75000 km vindt ik reëel echter een turbo nooit tweedehands kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betreft de Volvo en de Volkswagen zou ik maximaal genoegen nemen met 125.000 km-stand...

Wat betreft de andere auto's die moeten echt onder de 80.000 km-stand staan. En zoals eerder al opgemerkt. Geen turbo als tweede hands...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen auto kopen met meer dan 80K op de teller. Echter, hierbij moet je ook de leeftijd van de auto meenemen. Een auto die in een jaar 80K heeft gereden is een andere auto dan de auto die daar 10 jaar over gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er ook een beetje aan hoe oud de auto is en de staat van de auto denk ik.
je kan een auto kopen uit bv 2000 met maar 100.000 op de teller of een auto uit bj 2005 met al 130.000 op de teller.Wij hebben onlangs een opel vectra gekocht met net 100.000 op de teller en die ziet er zo goed uit is dealer onderhouden.dus voor ons wel een reden om dus die auto wel te kopen.
dus afhankeliojk van hoe de auto onderhouden is,hoe de auto in zijn lak staat,zijn wij tot km stand 100.000 gaan kijken.
want een auto die bv maar 50.000 op de teller heeft staan maar al behoorlijk in de roest zit koop je ook niet lijkt mij?En dan zijn volgens mijn zwager (werk bij een dealer van opel)japanners op dit moment de beste keus.Maar onze voorkeur ging toch voor opel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kmstand is niet echt heel erg belangrijk. Het gaat er meer om hoe de auto deze kmstand heeft bereikt. Is het bv een voormalige lease auto of juist een auto die heel veel stil heeft gestaan. In beide gevallen kan je veel onderhoud verwachten. Is de auto volgens schema onderhouden en door wie is de auto onderhoud. Dit soort vragen zijn mintens zo belangrijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn hierboven al een aantal goede antwoorden gegeven, o.a. dat km-stand alleen niet alles zegt.

Onderhoud en type bestuurder is veel belangrijker.

Ik durf wel te stellen dat een moderne turbodiesel (max. 7 jr oud) makkelijk 300.000 km zonder noemenswaardige problemen kan rijden (mits goed onderhouden e.d.). Dus ik heb wel eens een diesel met 190.000 gekocht en er nog 150.000 km veel plezier aan gehad.

Voor een benzine zou ik maximaal ongeveer 120.000 aanhouden.

Voor auto's van voor 2000 zijn zou ik iets voorzichtiger zijn en ongeveer 140.000 / 80.000 aanhouden. Ook dit hangt weer af van onderhoud e.d. Het zijn geen vaste getallen, maar richtlijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat verschild per merk volvo zou ik met veel kilometers kopen heb zelf een mercedes met 250.000 dat is niks voor deze auto