Waarom zitten er kleine stickers op nieuwe ruitenwissers?

Als ik nieuwe ruitenwissers voor de auto koop dan zitten er van die kleine ronde stickers op die je moet verwijderen als je ze hebt gemonteerd,
ik zou graag weten waarom en waarvoor dit is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Het beste antwoord

Als je originele ruitennwissers hebt, zit daar een stickertje op dat je van binnenuit kan zien. Het is een zwart rondje. Dit rondje wordt na verloop van tijd geel om aan te geven dat je ruitenwisser verslijten. Slijtage kan ontstaan door gebruik, maar ook door zonlicht.

Overigens dien je als je nieuwe ruitenwissers monteert het zwarte driehoekige stickertje dat over de zwarte stip zit eerst te verwijderen anders werkt het niet.
Dat zwarte ronde stickertje is dus slechts een indicatie, het wil niet zeggen dat ze dan ook daadwerkelijk goed of slecht zijn.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag!