Kan het personeel van een autoruiten herstel kraam schuldig zijn aan een sterretje in je ruit?

Enige tijd geleden parkeerde een vriend van mij zijn auto op een parkeerplaats waar ook een autoruiten herstel dienst een kraam had opgesteld. Bij terugkomst was er een sticker op de ruit aangebracht die een ster markeerde. Deze kon ter plaatse hersteld worden. Maar...
Er zat voorheen helemaal geen sterretje in die ruit!!
Helaas was het niet te bewijzen dat die er niet zat.
Wat kun je dan doen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dit lijkt op India... Daar waren ramenschoonmakers, die pek verwijderden van de ramen... En een week daarvoor kwam hetzelfde team de ruiten vol met pek smeren...

Ja ik denk dat dit dezelfde strategie is... De makers en de oplossers van een probleem zijn dezelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het sterretje laten repareren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suggereer je dat die door hen, wellicht onoplettendheid, is aangebracht? Dat is wel heel moeilijk te bewijzen. Mocht je tot reparatie over willen gaan, dan gaat het bij de meeste verzekeringen niet ten koste van het eigen risico
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zouden schuldig kunnen zijn, het zou ook kunnen van niet.
Zonder getuigen sta je machteloos. Je hebt geen poot om op te staan.

Je kunt niet zomaar mensen gaan beschuldigen zonder bewijs..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt geen bewijs, maar een kleine troost dit wordt ook weer gratis hersteld door de verzekering en kost je niets, het enige wat je dan moet doen is een formulier ondertekenen.
De meeste verzekeringen zijn hierbij aangesloten, maar informeer hier over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je enkel wa verzekerd bent
Dit is volstrekt onlogisch! Waarschijnlijk was het sterretje zonder die sticker nog niet eerder opgevallen! De kans dat als ze zo'n sterretje veroorzaken, en dan meteen de hele ruit aan gruzelementen slaat, is vrij groot. Tevens de kans om betrapt te worden is zeer denkbaar, dus nee, ik denk echt dat het onzin is!
Zoals de waard is.....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel verdacht, dat ze geparkeerde auto's aflopen om te controlleren en sterretjes zien, waar de eigenaar dat niet had opgemerkt. Ik zou bijna de proef op de som gaan nemen. Dus vlakbij parkeren en even gade slaan zonder op te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lastig iets maar ik denk dat het sterretje er al gezeten zal hebben en dat jullie dat mischien nog niet gezien hadden.
Als je als bedrijf op een volle parkeerplaats sterretjes bewust in de ruiten gaat tikken dan zal dat vast wel eens opgemerkt worden en als dat gebeurt kan het bedrijf mischien wel opdoeken.Er hoeft er maar 1 het te zien en de krant te bellen en dan kop groot zie je op de voorpagina:
AUTO RUIT SCHADEHERSTELBEDRIJF....BELAZERD ZIJN KLANTEN.Dat betekend dus dat het bedrijf aan oplichting doet en zich kan gaan verantwoorden voor de rechter.Buiten de hoge boete die ze krijgen zal de klantenkring ook gaan afnemen en kunnen ze mischien wel de deuren sluiten.Zullen ze dat risico lopen denk je voor een paar ruitjes meer op een parkeer plaatst?