automaat auto, versnelling in de drive zetten ipv in de p ivm mogelijk vastvriezen van de handrem ?

Toegevoegd na 28 minuten:
het gaat me m.n. om het vastvriezen.
verder vraag ik me af wanneer de n gebruikt moet worden. m.v.g paul

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Het beste antwoord

Automaat in de P zetten zet de versnellingsbak op slot waardoor de auto niet meer kan bewegen. Dit gebeurt in een geoliede omgeving die erg veel vorst kan hebben.
De handrem trekt de blokken tegen de schijven die gewoon buiten in de natte kou staan...

In D zetten? dan krijg ik niet eens mijn sleutel uit het contact.

Toegevoegd na 40 minuten:
De handrem vriest eerder vast dan de P

De N gebruik je niet zomaar. die is meer gemaakt om het slepen en duwen mogelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarom zou je dat doen? In de P kan ie ook geen kant op hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 'N' wordt gebruikt als de auto gesleept moet worden. Is in wasstraten gebruikelik...