waterpomp. Bij het steken van een nieuwe waterpomp ; moet de distributieriem er af genomen worden ?

renault twingo van 2006

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja, en meestal wordt deze gelijktijdig vervangen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veelal wordt bij het vervangen van de distributieriem ook een nieuwe waterpomp geplaatst. Zo ook andersom omdat de distributieriem hier op aangesloten staat, en de riem dus toch losgehaald moet worden.

Een nieuwe distributieriem is ook niet zo duur. De arbeidskosten maken het een prijzig geintje. Zodoende is het plaatsen van een nieuwe riem beter dan de oude er weer op nieuw in te leggen. Want de oude riem zou immers toch opnieuw geplaatst moeten worden.