auto`s op water beste oplossing ?

Klopt het dat een auto niet meer ontploft ?

en geen Co2 uitstoot , maar enkelwaterdamp ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je waterstof?

Het beste antwoord

Een auto loopt niet op water... Wij weten dat al lang... Want dacht jij dat als het kon niet al lang toegepast werd...

Dat mensen zitten te wachten totdat jij deze ontdekking doet?

Het is onmogelijk een auto met water aan te drijven...

In fantasie is alles mogelijk, zelfs dat je virtueel gaat winkelen daar in die verre stad met virtuele winkelmandje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Klopt ja, en de staatskas krijgt er een echo van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt allemaal.
Ze ontploffen dan niet meer, en komt geen CO2 uit en wel wat waterdamp.
Ze rijden dan ook niet meer, maar dat is wel zo rustig...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah erg leuk antwoord +1
lekker rustig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm je zou een enorme thermosfles in kunnen bouwen, vullen met kokend water en een stirlingmotor gebruiken. Snel zal je denk ik niet gaan maar het zou best moeten werken.
AWM
14 jaar geleden
Nou Roepie, misschien met een miniatuurautootje!
Dirk,
een auto heeft een brandbare stof nodig, zodat de motor kan gaan draaien en water is niet brandbaar. Daarom zal het nooit lukken. Om iets te kunnen ontbranden heb je drie zaken nodig: een brandbare stof, zuurstof en hoge temperatuur (of druk, zoals bij Diesel)

Daarnaast zou het veel inkomen schelen voor de Staat, want deze heeft veel aan de verkoop van Benzine en Diesel. Zo ontstaan dus tegenstrijdige belangen en zit de snelheid niet meer in de vernieuwing.

Dus het zou wel een goede oplossing zijn, maar is helaas voor ons onmogelijk. De Staat vindt dit niet erg, dat is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als je waterstof bedoeld is het antwoord JA. Maar dan zal het water eerst ontleed moeten worden in waterstof en zuurstof. En dit kost ook energie. Watersof is uiterst brandbaar (explosief) dus weet ik niet of het zo veilig is. Éen ding is zeker je hebt alleen water uitstoot en geen andere afvalproducten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan natuurlijk wel alleen je komt er niet zo ver mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dirk14;

Een verbrandingsmotor op water laten draaien, daar is nog geen echt bewijs voor geleverd (al zijn de geruchten er al jaren), maar waterstof is als brandstof prima geschikt. Het enige probleem is dat het produceren van waterstof tamelijk veel energie opslurpt. Ik zie in de combinatie wind- & zonneënergie opwekken om daarmee waterstof als brandstof voor het transport te produceren grote kansen.