Welke auto is een goede keuze om 2e hands te kopen voor maximaal 3000euro?

De voornaamste toepassing is voor mijn fotografie om op plaatse met apparatuur te werken.
Dus ik moet wat spullen kwijt om te vervoeren (mag ook op een achterbank). Zelf denk aan een 5-deurs.

Het gaat me dus om de degelijkheid van de auto en ook kosten zijn wel belangrijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag! +1

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym;

Voor dat bedrag is er genoeg te koop. Auto's als een VW Golf, Opel Astra of Toyota Corolla bijvoorbeeld zijn ruim, betrouwbaar en goedkoop in het onderhoud. Je kunt nog goedkoper uit zijn door eens te kijken naar bestelauto's zoals een Citroën Berlingo of Peugeot Partner. Marktplaats en dat soort sites geven je een aardige indruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet natuurlijk niet hoe uitgebreid je fotografie gebeuren is. En of je dat beroepsmatig, of als hobby doet...

Maar voor beroepsmatig zou ik dan iets meer investeren in een degelijke Combo, Caddy, Partner, Berlingo etc. En voor de hobby zou ik dan voor een stationwagen gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe een professionele opleiding. Nu doe ik alles nog via het openbaar vervoer, maar die wordt nu echt te beperkt. Het is een overgang. Ik wil niet direct al het spaargeld investeren. De opleiding zelf is als duur genoeg. Fotografie trouwens ook. Ik heb het idee dat er nog hele degelijke auto's verkrijgbaar zijn voor dit geld, vandaar de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die auto's zijn er zeer zeker... Ik raad je alleen af om voor een Chrysler Voyager, of Dodge Ram Van te kiezen. Als hier eenmaal iets kapot gaat volgt er veel en veel meer... Maar als je straks bent ingeschreven als ondernemer dan heb je wel weer een voordeel m.b.t. de bedrijfsauto'tjes die ik noemde... Maar voor dat bedrag kun je echt een goede Opel Astra Station, of Ford Mondeo Station, of welk merk dan ook kopen...
Maximaal 3000E is vrij weinig geld. Ik vrees dat je dan een auto krijgt die je binnen een jaar of 2 nogmaals dat bedrag gaat kosten aan onderhoud & vervanging van onderdelen.

Ik rij zelf met veel plezier een Renaul Scenic. Daar kan je de achterbank uit halen, en dan heb je 2 meter laadbak, van 1.1m breed. Daar zou je toch heel wat in kwijt moeten kunnen, zoals statieven, flits paraplus and reflector schermen, zonder dat het in een strakke stapel gepakt moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Volvo V40 of S40.

Het zijn betrouwbare auto's en er zijn er veel in de omloop, het onderhoud is ook niet duur. Ook zijn de auto's nog relatief nieuw. De V40 is de stationwagon (5-deurs), de S40 een sedan (4-deurs)

Kijk even op de link in de bron, via die site zoek je op een groot aantal sites waar auto's worden aangeboden.

Succes!!

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb trouwens zelf een jaar geleden een Hyundai Coupe uit 1997 (eerste eigen auto) gekocht voor €2.750. Er stond pas 43.500 op de teller en hij rijd nog steeds als een zonnetje.

Nu ben ik ruim 25.000 km verder en helemaal geen problemen mee gehad. Er zijn absoluut degelijke auto's voor minder dan €3.000 te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Subaru Forester.
http://www.subaru.nl/Forester-betrouwbaarste-auto.aspx
Ook handig als je natuurfotograaf bent, als je een AWD hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is wel redelijk duur om op de weg te houden (zwaar, dus hoge wegenbelasting), ook de AWD is niet echt bevorderlijk voor het benzineverbruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 1e is waar. Dat 2e wist ik niet (in elk geval niet dat 't veel zou schelen). Misschien kan je AWD ook uitschakelen?
G3 zou misschien wel mooi zijn i.c.m. zo'n auto.