waar vindt ik een overzicht van alle belastingvrije autos?

Dus geen oldtimers, maar bijvoorbeeld de volkswagen Lupo etc. Via greencar.nl vindt je alleen nieuwe autos dus aan die site heb ik helaas niks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Per 1 juli 2012 veranderen de CO2-grenzen voor BPM-vrijstelling en 14 procent bijtelling. De grens voor benzine en LPG wordt verlaagd van 110 naar 102 gram CO2 per kilometer. Voor diesel ligt de grens dan op 91 in plaats van 95 gram CO2 per kilometer. De verschillen zijn relatief klein, maar met de verlaging verdwijnt het belastingvoordeel voor ruim de helft van het huidige aanbod aan belastingvrije auto’s. Voor populaire modellen als bijvoorbeeld de Toyota Yaris, Opel Corsa en Renault Twingo, betaal je bij aanschaf na 1 juli 2012 wel het volledige BPM-bedrag. Dat betekent dat de nieuwprijzen omhoog schieten en het verschil dus al snel oploopt tot duizenden euro’s.

Op onderstaande site tref je een actueel overzicht waarbij de consequenties van bovenstaand zijn 'meegenomen'. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn er niet veel een stuk of 10 die hiervoor in aanmerking komen en is ook nog niet zolang geleden ingevoerd dat sommige auto's geen wegenbelasting betalen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook oudere autos van bouwjaar 2001 die belastingvrij zijn, zoals ik als chreef de volkswagen lupo 1.2 diesel, ik zat eerder in die richting te denken. Een auto van 15 duizend euro loont zich dan helemaal niet