Een gewone viertaktmotor wijdt een slag om het proces van de luchtinlaat. Er zijn drie stappen in dit proces:

De zuiger gaat naar beneden.
Dit creëert een vacuüm.
Lucht bij atmosferische druk wordt gezogen in de verbrandingskamer.
Zodra er geen lucht wordt getrokken in de motor, moet het worden gecombineerd met brandstof om de lading vorm - een pakket van potentiële energie die in bruikbare kinetische energie worden gedraaid door middel van een chemische reactie bekend als verbranding . De bougie initieert deze chemische reactie door ontsteken van de lading. Als de brandstof ondergaat oxidatie, is een veel energie vrijkomt. De kracht van deze explosie, vooral boven de cilinderkop, drijft de zuiger naar beneden en zorgt voor een heen en weer gaande beweging die uiteindelijk wordt overgebracht naar de wielen.

Getting meer brandstof in de kosten zou maken voor een meer krachtige explosie. Maar je kunt niet zomaar pomp meer brandstof in de motor, omdat een exacte bedrag van zuurstof is nodig om een ​​bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden. Dit chemisch juiste mengsel - 14 delen lucht op een deel brandstof - is essentieel voor een motor om efficiënt te werken. De bottom line: Om in meer brandstof, je hebt op te zetten meer lucht.

Dat is de taak van de supercharger. Superchargers verhoging van de inname door het comprimeren van de lucht boven de atmosferische druk, zonder dat het creëren van een vacuüm. Dit dwingt meer lucht in de motor, die een "boost". Met de extra lucht in de boost, kan er meer brandstof worden toegevoegd aan de lading, en de kracht van de motor wordt verhoogd. Supercharging voegt een gemiddelde van 46 procent meer vermogen en 31 procent meer koppel . Op grote hoogte situaties waarin prestaties van de motor verslechtert omdat de lucht heeft een lage dichtheid en druk, een supercharger levert hogere druk lucht naar de motor, zodat het optimaal kan functioneren.

superchargers direct halen hun stroom van de krukas. De meeste worden aangedreven door een accessoire riem, die wraps rond een katrol die is aangesloten op een drive versnelling. De aandrijving versnelling, op zijn beurt, draait de compressor versnelling. De rotor van de compressor kan komen in diverse uitvoeringen, maar zijn taak is om lucht te tekenen in, knijp de lucht in een kleinere ruimte en ontladen in het inlaatspruitstuk.
Verder door op
LET OP: automatische vertaling
originele op link hieronder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het makkelijk te maken:

De uitlaatgassen uit een auto gaan via de uitlaat naar buiten, voordat dat gebeurt komen ze door een soort ventilator die door de gassen keihard gaat draaien. Nou zit aan dezelfde as, waar de lucht de motor in komt, een ventilator die juist de zuurstof naar binnen trekt. Deze 2e ventilator draait dus rond door de uitlaatgassen en zorgt er voor dat er meer zuurstof in het mengsel komt.

Hoe meer zuurstof, hoe meer brandstof je kan gebruiken voor dezelfde verhoudingen. Uiteindelijk meer vermogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een turbo (of turbocharger) is een pomp die het brandstof-luchtmengsel voor een verbrandingsmotor in de cilinders perst. Hij bestaat uit een turbine en een compressor, waarbij de turbine de energie van de uitlaatgassen (in het uitlaatspruitstuk) gebruikt om de compressor op het inlaatspruitstuk aan te drijven.