Waar kan ik 3 weken gratis parkeren in de buurt van Utrecht Centraal?

Parkeerkosten worden anders wel erg hoog vandaar dat ik hoop dat iemand een mooie en veilige plaats weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Het beste antwoord

Rij met je auto naar de Utrechtse wijk Kanaleneiland.
Zet je auto op het parkeerterrein van een flatgebouw.
En vervolgens ben je met de sneltram binnen 10 minuten op het Centraal Station.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans dat je je auto na 3 weken weer in goede staat aantreft is wel heel klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdrijven kan ook... Overal in Nederland worden auto`s opengebroken of vernield. Ongeacht of hij nu in een luxe wijk of achterstandswijk geparkeerd staat... In een bewaakte parkeergarage of zelfs vlak voor het politiebureau wordt een auto ook opengebroken, als sommige lieden het vermoeden hebben, dat er zich iets van waarde in de auto bevindt. Dus gewoon die auto ergens parkeren waar het gratis is en waar het mensen kan opvallen als hij wordt opengebroken of vernield... Natuurlijk het dashboardkastje leeg en wagenwijd open laten staan, zodat men kan zien dat er niets van waarde in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zeker dat hij de auto opengebroken aantreft als hij deze 3 weken op Kanaaleiland laat staan :p

Andere antwoorden (3)

Dat zal lastig worden. Beter kun je je auto parkeren bij een station van een plaats in de buurt waar het gratis kan en dan de trein nemen maar dat zal om de één of andere reden wel niet kunnen neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet mogelijk gratis te parkeren in de buurt van het Centraal Station. Als je auto per se in de buurt moet staan, is de beste keuze de Jaarbeurs parkeergarage voor 12 Euro per dag. Als je een nieuwe dure auto hebt, zou je kunnen overwegen om daar 250 Euro totaal voor te betalen.

De alternatieven zijn, parkeren in de buurt van Station Overvecht of Lunetten. Je bent dan met de trein in 5 minuten op Centraal. Let wel op: in de directe omgeving van die stations is er een blauwe zone (parkeerschijf). Je moet dus een beetje de wijk in.

Nog een alternatief is Utrecht Tuindorp Oost. Tegenover winkelcentrum de Gaard zijn er een paar grote parkeerplaatsen met het voordeel dat de auto in de "bewoonde wereld" staat, en er nog enige controle is. Je zit daar precies op de grens van het betaald-gratis parkeren. Vanaf dat punt kun je met 3 verschillende buslijnen in 5 a 10 minuten reizen naar Centraal (lijn 5 - 8 - 138).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je rijdt naar station Maarssen. Vlak aan de A2, parkeert je auto daar gratis en neemt vervolgens de trein naar Utrecht CS, een reisje van 5 minuten. Je bent dan ook direct op de plaats van bestemming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als ik mijn auto ergens geen drie weken zou willen laten staan is het daar wel!!
Maar goed we verschillen duidelijk van mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het station? Niets mis mee. Staat safe en er is camerabewaking. Hoe kom je erbij dat Kanaleneiland veilig zou zijn voor een auto? Als je auto er een half uur staat, zijn je wieldoppen al gejat.