Is de sensor van krukas en versnellingsbak dezelfde sensor?

Mijn sensor op de krukas is vervangen, volgens de garage is dat dezelfde als op de versnellingsbak.
Klopt dat?

Toegevoegd na 1 uur:
Ter aanvulling;
Het is een Renauld Kangoo.
Onder het rijden viel de snelheidsmeter uit, tegelijk begint hij te snukken, vooral op lage toeren.
Ook de kilometer teller doet dan niets.
Maar hij kan ook spontaan weer werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (2)

Ja dit kan kloppen. Maakt niet uit waar de sensor is geplaatst ze hebben meestal een gemeenschappelijk doel en zijn dus makkelijk voor meerdere doelen/plaatsen te gebruiken. Als je auto zich raar gaat gedragen dan moet je wel vragen stellen. Anders is alles wel in orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Functie van de krukassensor is om door te geven of de krukas draait en met welk toerental. sensor zal dus bij de krukaspoelie of bij het vliegwiel zitten. ^lr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is mij duidelijk wat die sensor doet, maar is het één en dezelfde sensor op 1 plaats.
Ik bedoel zit er 1 sensor op de versnellingsbak en 1 sensor apart op de krukas?