Doffe plekken op lak auto, hoe weg te krijgen?

Gisteren heb ik een tweedehands auto gekocht en daarop zitten een aantal doffe plekken. Het is een auto met blauwe metallic lak. Zodra de auto nat is, zie je niks van de plekken. Maar als hij opdroogt, zijn ze er weer.

Weet iemand wat je zelf aan deze plekken kunt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6K

Het beste antwoord

Ik gebruikte altijd commandant een soort licht polijst middel voor o.a. auto's. Vervolgens in de wax zetten. Ga even naar een autospeciaalzaak die hebben dit zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De uitgebreide manier is om de gehele auto te cleaneren en daarna goed in de was te zetten.
De korte weg is om een flesje turtlewax te kopen en daar de auto mee in de was te zetten. Op de doffe plekken even wat beter inwrijven. Let wel even op. Turtlewax werkt alleen op een droge auto en vooral niet in de volle zon. Daarna met een zachte doek de witte waas wegwrijven en je auto is weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt Turtlewax dan tegelijk voor het cleanen/polijsten als voor een waslaag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yeps. Die tip heb ik van een vriend die in een autospuiterij heeft gewerkt. Ik heb het zelf ook vaker geprobeerd. Turtlewax polijst en geeft een langdurende waslaag.