Zouden wij niet net als ik Belgie onze kinderen zelf leren autorijden?

ipv die dure lessen bij een rijschool.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, dat verklaart het verkeer in Belgie..

Antwoorden (4)

Nee, dat is geen goede zaak. Er gebeuren regelmatig ernstige ongelukken doordat onbevoegde mensen autorijles geven. België lijkt me zeker geen goed voorbeeld. Het aantal verkeersdoden is er erg hoog, veel hoger als in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook goed om te weten: in Belgie rijden (oudere) mensen die hun rijbewijs gewoon gekocht hebben. Dat kon vroeger, gewoon naar gemeentehuis, aantonen dat je een auto had, en dan kon je een rijbewijs kopen.
Dat is ook niet bevorderlijk voor verkeersveiligheid.
Nee helemaal niet. gewoon naar de rijschool, praktijk en theorie. Als iemand nu zijn richting-aanwijzer al niet gebruikt zal deze dat ook zijn kinderen leren.

Ben wel je met je eens dat de lessen ontzettend duur zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat lijkt me een heel slecht idee.

Je ziet hoe weinig verkeersinzicht veel mensen nu al hebben. Nog afgezien van de soms gebrekkige kennis van de verkeersregels. Die amateurs zouden dan anderen moeten leren rijden, en nog wel zonder de dubbele bediening? Veel te riskant.

Rijles is inderdaad wel heel duur. Aan de andere kant, stel je voor dat jij rijinstructeur was, of rijschoolhouder. Ik denk niet dat jij het voor minder zou kunnen doen.

Ik betaal liever meer als dat leidt tot een duidelijke vermindering van het aantal verkeersdoden en -gewonden. Ik heb me zelfs voorgenomen om binnen de komende twee jaar een rijles te nemen om eens van een onafhankelijk persoon te horen hoe ik nu werkelijk rijd.

Ik zou dat zelfs verplicht willen stellen: elke vijf jaar een uur rijles voor iedere automobilist. Als een rijles € 65 kost, kost dat ruwweg een euro per maand. De verbeterde verkeersveiligheid lijkt mij dat ruimschoots waard.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee, dat lijkt me absoluut een heel slecht idee. Ten eerste omdat rijsinstructeurs hiervoor zijn opgeleid. Ten tweede kunnen zij ingrijpen, zelf ook remmen en gasgeven en hebben zij extra spiegels.
Zelf heb ik mijn rijbewijs alleen maar kunnen halen dankzij een zeer goede en geduldige rij-instructeur. Ik was absoluut een gevaar op de weg geweest zonder zijn zeer deskundige begeleiding.
En ja, dat kost geld, maar mijn leven en dat van anderen zijn dat meer dan waard!