Auto van RHD naar LHD ombouwen?

Hey,
Is het goedkoop/duur, makkelijk/moeilijk om een uit Engeland geimporteerde auto om te bouwen van RHD naar LHD, dus het stuur etc.
Hoeveel zou dat ongeveer kosten, en wat heb je dan allemaal nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
10.1K

Antwoorden (3)

Dat is wel mogelijk maar dat gaat megaveel kosten.
Bij sommige auto's is het zelfs onmogelijk ivm de ruimte onder de motorkap.
Om wat voor auto gaat het ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich zit in de meeste auto's de voorbereiding in het plaatswerk voor beide stuurkanten. Doe body wordt standaard het zelfde geperst.
Dus technisch zou het zeker wel mogelijk zijn.
Maar het probleem zit hem in je dashboard.
Die is specifiek voor LH of RH drive gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan. Maar bedenk dat alles wat nu rhd is LHD moet worden, dus ook je dashboard, koplampen, stuurhuis enz enz. Dat gaat aardig in de papieren lopen.

Wanneer je het moet laten doen reken op (deels gebruikte delen) circa 6000,-. Zelf doen met gebruikte delen: circa 2500,- en heel veel tijd.

Advies: niet aan beginnen.