Wat te doen tegen bevroren autodeuren? al poeder en vaseline geprobeerd maar dat werkt niet. Wat helpt wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

Vaseline of een zgn. rubberstick is inderdaad de oplossing. In de betere auto materialen zaken hebben ze ook siliconen vet (spuitbus of smeer vet) ook dit werkt uitstekend.
Zorg wel dat voordat je er wat opsmeert de rubbers goed droog zijn, dus even met een oude handdoek oid de rubbers aan beide zijden droog maken. (portier en auto zijde) en dan goed invetten.
Let wel op je kleding met in en uit stappen (vet vlekken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb een oplossing die in NL voor alles wel werkt tot -10 graden.

Een autodoek.
Ik hoef 's ochtends niet meer te krabben en de deuren gaan ook zonder moeite open (uberhaupt nooit problemen mee gehad.)
Deze doeken zijn regelmatig in de aanbieding bij de lidl/aldi, maar altijd wel verkrijgbaar via een auto-onderdelen zaak.

Er bestaat natuurlijk wel een kans op diefstal van dit fijne doek, maar ik gebruik die van mij inmiddels al 3 jaar met alle tevredenheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat zal bevriezen aan je auto is water. Als je dus zorgt dat er geen water komt op die plaatsen waar het kan gaan vastzitten, dan doe je het goed.

Als vaseline niet helpt, dan is het waarschijnlijk dat je de vaseline niet op de juiste plaats hebt gesmeerd. Het gaat erom dat je de gehele rubbers van de deuren insmeert, dan pas voorkom je vastvriezen.
Hetzelfde geldt voor het slot: als daar water in kan komen, dan gaat dat water bevriezen en de zaak blokkeren. Zorg dus dat daar geen water in kan komen!
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas... Water in de vorm van condens zal altijd via de lucht in alle kieren en gaten kunnen komen.
Neem vaseline of zo'n autorubberinsmeerstaaf. Zorg ervoor dat je *alle* rubbers insmeert. Het zijn namelijk de rubbers die vastvriezen.

Dus *alle* rubbers, zowel aan de deurkant als aan de autokant. En niet zomaar even insmeren, maar echt de "ronding" van de rubbers volgen. Zeg maar: links langs het rubberprofiel, rechts, en middenop.

Bij mij heeft dit altijd prima gewerkt.
Cryofiel
14 jaar geleden
De deuren open laten staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Föhn plus verlengsnoer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je in ieder geval NIET moet doen is een kan met kokend water over het slot heen gieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb je een heel ander probleem, want het vriest nu niet.
AWM
14 jaar geleden
ik plaats de auto ook wel eens dicht tegen een gevel aan, opdat de wind minder vat heeft...