Weet de verkeerspolitie waar alle controles staan?

Ik zit nu naar de uitzending van Peter R. de Vries te kijken waarbij de mensen die de "flitsers" bedienen volgen nadat ze klaar zijn met hun werk.
Een groot deel van de agenten rijdt na hun "werk" veel te hard. Zouden ze een overzichtslijst hebben met waar op welke tijden flitsers staan, zodat ze weten dat op de route die ze zelf rijden geen flitsers staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Mijn vader werkt bij de politie. Vroeger was het zo dat een bekeuring nog wel uit de computer gehaald kon worden (er moest dan wel getrakteerd worden)
Tegenwoordig is dat niet meer mogelijk sinds alles centraal geregeld wordt. Alle bekeuringen komen in
Leeuwarden binnen.
Agenten zullen alleen binnen hun eigen korps weten waar ze staan te flisten. Daarbuiten niet. Als ze dan geflitst worden krijgen ze heus een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat dacht ik ook al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het kijkje in de keuken :)

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de politie zelf gewoon geen bekeuring kan krijgen voor te hard rijden. Dan geven zichzelf een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt in het geval dat getoond werd, toen een motoragent een "flitsende collega' aanhield en beiden daarna doorreden, maar doorgaans gaan de foto's direct door naar het CJIB en die zal echt een burgerauto's van flitsende politie-agenten uit de database gooien, kortom: dan krijgen ze echt wel een prentje thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetje was trouwens niet van mij
ze weten het van de standaard palen en collega's laten ze automatisch met rust.
het nummerbord word bij een hard rijder gelijk gechect dus zien ze snel genoeg of het een collega is of niet.
in Peter R zijn uitzending hadden ze een eigen auto omgetoverd tot volg auto, dus de overtreders wisten van niets.
ze hebben bij hoge mensen rond hun huis gewacht tot ze gingen rijden, en dan de teller aan.. de rest is bekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil op tijd naar huis en we rijden allemaal wel eens te hard. En deze doen het ook. Ze zullen heus wel eens wat door de vingers zien, maar ook zij kunnen een bekeuring thuis gestuurd krijgen. En moeten betalen. En als het hun lukt om er onderuit te komen moeten we maar zo denken dat er beroepen zijn die in dit geval voordeel opleveren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ze zullen door hun werk ook wel veel routes weten.