Waar kun je olie kopen voor een Citroen 2CV?

Ik moet 50W50 hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oepsie! 15W50 moet het zijn. Zat even verkeerd in het boekje te kijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Weet je wel heel zeker dat je 50W50 moet hebben?
Volgens onderstaande bron is de destijds door Citroën voorgeschreven dikte 20W50, 15W50 of 15W40.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sowieso bij de dealer. Ook verkopen ze olie bij een tankstationwinkel, dus daar kan je ook even langs gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yourbuddy;

15W50 wordt vrij moeilijk, maar met 15W40 doe je eigenlijk ook nix verkeerd en dat is bij elke automaterialenzaak voor weinig te krijgen. Neem wel olie van een 'echt' merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het bij de dealer nog wel te koop is, anders bij 2 Cv parts en anders kan je het via de club proberen te achterhalen