De levensduur is van diverse factoren afhankelijk, gewone halogeenlampen hebben een gemiddelde gebruiksduur van ruim 1000 uur.
Bij sommige auto's worden de lampen altijd aangezet door het contact, (Volvo) bij andere zul je zelf de schakelaar moeten bedienen zodat ze minder branduren mee maken.
factoren die de levensduur verkorten: een iets hogere boordspanning geeft al een sterke verkorting van de levensduur, mechanische trillingen zijn op den duur ook een oorzaak van defecten.
Bij een defecte spanningsregelaar in de auto gecombineerd met een zwakke accu kan de boordspanning wel oplopen tot meer dan 16V, de lampen zie je dan regelmatig even helder gaan branden, waarna ze weer op hun oude niveau terugkeren.
Bij dergelijke verschijnselen zullen de lampen al binnen 100 uur doorbranden.
Verder zijn niet alle fabrikaten kwalitatief even goed zodat er geen zinnig woord over de levensduur valt te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is er sterk afhankelijk van de auto ik heb auto's gehad dar was het 1 jaar en andere heb ik wel drie jaar met de lampen gedaan. Ik sommige auto's worden de lampen op een of andere manier zo heet dat ze na een jaar al stuk zijn.