hoe maak ik biodiesel?

ik had graag geweten de formule om biodiesel te maken en of dit schadelijk is voor mijn auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Het maken van biodiesel is een complex procede. Dit is niet iets wat je 'zomaar even thuis' doet.

De enige optie voor je diesel is het gebruik van slaolie. In sommige diesels kan sla-olie gewoon gebruikt worden. Maar ook hiervoor geldt: Als je niet weet wat je doet, doe het niet; Het kan serieuze schade aan je motor opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chemisch hoef je niks te maken; het bestaat al. De kunst is het uit de natuurproducten waar het inzit te halen zoals koolzaad. Daarvoor heb je een pers nodig en een filter. En misschien een raffinage proces om de vloeibare stoffen te scheiden. Zou ik niet in mijn schuurtje doen met die brandbare stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet op 31 december zo rond een uur of 11 's avonds eens wat experimenteren....