als een auto in eigen garage binnenstaat en de schorsing is opgezegd, is het dan terecht dat je een apk boete krijgt, hij staat BINNEN in garage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

ja dat hij in de garage staat heeft daar niets mee te maken. Je hebt hem uit de schorsing gehaald dus moet je de apk op tijd laten doen. Je kunt er mee rijden en of je dat nu wel of niet doet is niet zo snel te controleren.
12 jaar geleden
Dat staat zo in de wet ja, let ook op je verzekering, die moet ook ok zijn!! Anders kan je vette boetes verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waar die auto staat weet de belastingdienst toch niet. Ik heb ooit een auto gesloopt en vergeten aan te melden dat ik hem zelf ging slopen. Nou, dat heeft wat gedoe opgeleverd. Ik heb een boete voor verlopen apk kunnen betalen + dat ze heel moeilijk deden over het zelf slopen. Je hebt een maand ongeveer na opzeggen schorsen om een apk te regelen (mag je niet rijden + hij moet van de openbare weg af) en alle andere zaken als wegenbelasting en verzekering gaan meteen in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een auto niet geschorst is ben je niet alleen verplicht een geldige APK te hebben. Je bent ook verplicht een WA verzekering te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was niet de vraag ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit was om te waarschuwen dat er mogelijk ook nog een bekeuring volgt als de auto niet verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder een zeikerd te willen zijn meen ik in eerdere antwoorden (jjjgroot en ronron1212) hetzelfde gelezen te hebben. Althans de antwoorden hadden m.i. dezelfde strekking. Liever had ik dit antwoord als een reactie geplaatst willen zien. Nu staat het autoteam bovenaan te pronken met een antwoord wat eigenlijk al was gegeven.
Met vriendelijke groet, TegenXinnig. n.b. Ik geef géén waardeoordeel aan het antwoord.