Waarom zijn 2ehands auto's in Engeland zo goedkoop??

En dan bedoel ik vooral de dure auto's zoals Jaguar, Range Rover, Porsche, etc. etc. Het scheelt soms bijna de helft afh. van het model.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oom heeft een Audi as7 gekocht van een voetbalspeler van manchester maar de garage mocht het niet zeggen welk ... erg goedkoop voor 37.000 pond van bj 2011 in nederland bestaan die auto's niet eens en als het een automaat bak is dan is het ook makkelijker hoor dan handgeschakeld ook al is de stuur aan andere kant

Het beste antwoord

Die auto's zijn niet geschikt voor export!
Dus de handel blijft in groot brittannie.

Een heel klein deel komt erbuiten.

Wat ook mee speelt is de zoute zeelucht boven GB, die vreet aan de carrosserie van de auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alleen Nederland kent BPM (belasting personenauto's motorfietsen) bovenop de BTW en dit maakt onze auto's aanzienlijk duurder dan onze buurlanden. Daarnaast zullen er nog meer factoren van belang zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wel zo handig zijn om die factoren dan ook te benoemen...
Omdat er veel mee gereden word meer dan in nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In GB kent men geen BPM . BPM maakt auto's in NL namelijk fors duurder. Bovendien verschilt de markt ,en : Het stuur zit rechts , daardoor kunnen de auto's lastig worden geëxporteerd omdat er geen/weinig vraag naar is.