Waar kan ik goede en goedkope ruitenvloeistof kopen?

Ik zat te denken aan de Gamma, heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen spiritus, maar koop geen product met methanol. Het verdampt en je ademt het in.
Koop een product met benzylalcohol. Dat is weinig schadelijk.

Antwoorden (9)

Misschien bij de Action. Daar zag ik een heleboel staan. Volgens mij is dat ook goedkoop en het zelfde als elders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk goed naar de vorsttemperatuur die kan sterk verschillen bv tot-15*c. Veel beter is tot-30*c of zoals bij lidl zelfs tot-60*c (5ltr. voor €6,99)volgens mij de beste keus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5L bij de Bas van der heijden of ook wel Dirck van den broeck genoemd.
Vorige week nog gehaald ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf maken is makkelijk en stukken goedkoper.

De ingredienten zijn; water, spiritus en allesreiniger.
Edraket
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn allemaal goed, maar wel verschillend in prijs. Je kunt je ruitenvloeistof bij een goedkope supermarkt kopen, bij een groothandel, bij een benzinepomp of bij een bouwmarkt, net wat je wil. Een duurder product is niet beter, mocht je dat soms denken. Het belangrijkste is immers, dat je autoruiten er schoon van worden en dat kan eigenlijk net zo goed met het product waar je thuis je ramen mee zeemt. Er is geen slechte ruitenvloeistof in de handel, dus kies maar gewoon de goedkoopste uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@grijze: Daar is de spiritus voor, als antivries.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het recept van de link een halve liter spiritus op 1 liter water. Spiritus kost minder dan 1 euro per liter.
Bij nettorama, kannetje €2,50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een ervaring met ruitenvloeistof van de Gamma, maar die van Halfords is ook niet heel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hema..topspul!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hema, Bouwmarkten, Halfords, Tankstations, Automaterialenhandel, diverse supermarkten.
Maakt uiteindelijk voor de kwaliteit weinig uit waar je het koopt, voordeligst ben je uit met een grote verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Action

Daar is het goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voornamelijk goedkoop.