ik krijg mijn auto niet meer in z'n versnelling. alleen als de motor uit is. is dan de kabel kapot? Ik vermoed van wel. ik heb nooit eerder last gehad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (5)

Een kabenou dat lijkt me sterk. Ik denk dat je versnellingsbak stuk is of je koppeling.l
12 jaar geleden
grote kans dat je pedaal inderdaad te veel spelling heeft of inderdaad los is geraakt
kan alleen een garage goed nakijken
als het heel plots is gebeurd dan is dat toch denk ik wel de oorzaak
had je al meer wat last of ging het lastiger over een langere periode dan is slijtage van de koppelingsplaten de oorzaak
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vast staat is dat de koppeling niet goed vrij komt.
Een bezoek aan een garage zal de oorzaak aan het licht brengen.
Heb ik ook gehad toen was de kabel , toen was de kabel inderdaad gebroken maar bleek achteraf door stukken in de versnellingsbak te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat je koppelingsplaten kapot zijn. Stel deze vraag maar eens bij een garage en vraag dan meteen wat zo'n reparatie zou gaan kosten. Goede kans dat het aantrekkelijker is om een andere auto uit te zoeken, want het is een erg dure reparatie. :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kabel hoeft niet perse kapot te zijn. Ik denk eerder in de richting van een defecte drukgroep waarvan de veren of het diafragmaveer defect is geraakt. E.e.a kun je controleren/constateren of bij het intrappen van de koppeling je gaffel nog beweegt welke de druklager van je koppeling bedient.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, vergeet nog te vermelden dat: Mocht de gaffel niet bewegen dan mag je redelijkerwijs aannemen dat je kabel defect is.