wat gaat langer mee? een benzine motor of een diesel motor? (qua kilometers)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (6)

Diesel is eenvoudiger dus gaat langer mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dieselmotor gaat langer mee. Diesel heeft een lagere calorische waarde. Dus heb je met diesel een grotere motor nodig voor een bepaald vermogen, dan de benzine uitvoering. En een grotere motor is altijd sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dieselmotor draait met lagere toerentallen dan een benzine motor. Laatst genoemde zou dus langer mee moeten gaan.
Edraket
12 jaar geleden
Je mag er vanuit gaan dat een dieselmotor langer mee gaat dan een benzinemotor, maar niet vanwege de redenen die hierboven werden aangedragen. Er komt toch wel wat meer bij kijken.......
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja jc54, leg even uit dan, ik ben nieuwsgierig.
jc54
12 jaar geleden
Kijk o.a. bij de reacties op het antwoord van Jaap1970.
Voor de precieze uitleg zou je een cursus motortechniek moeten volgen. (Duurt 2 jaar, 1jaar voor tweede autotechnicus en 1 jaar voor eerste autotechnicus).
Duidelijk een diesel, ook vaak bedrijfswagen die diesel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig maakt dat niet zoveel uit, beide motoren zijn zo geconstrueerd dat in een personenauto bij normaal gebruik meer kilometers kunnen maken dan dat de carrosserie het volhoud.

Van beide uitvoeringen ben ik al voertuigen tegengekomen die meer dan 300.000km hadden gereden met dezelfde motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
In vrachtwagens ben ik al meerdere motoren tegengekomen die ver over de 1.000.000 km. hebben gedraaid met dezelfde motor..........