Wat is nou full hybrid?

Je hoort steeds meer het woord full hybrid, er zit toch als nog een benzine motor in dus wat is er nou goed aan?

Iemand die een goede uitleg kan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.9K

Het beste antwoord

Een full hybrid wordt ook serie-hybride genoemd. De elektromotor en de brandstofmotor staan niet op 1 as. De elektrische motor drijft de wielen aan en krijgt stroom van de benzinemotor.
Deze benzinemotor kan aan een zeer gunstig toerental draaien, waardoor ie minder verbruikt.
Als er ook nog accu's inzit kan hij in de stad bv een poos zonder benzine rijden.
Diesel locomotieven zijn bijna allemaal full-hybrid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een Full Hybride auto worden de verbrandingsmotor en de elektrische motoren zodanig gekoppeld, dat het energieverbruik wordt geminimaliseerd. Het systeem zorgt er voor dat bij het optrekken de elektromotor de voorstuwing voor zijn rekening neemt en dat de verbrandingsmotor na het optrekken bij een bepaalde snelheid de voortstuwing overneemt. Bij het remmen zal de energie die vrijkomt worden opgeslagen in de batterij. Later kan deze energie weer worden gebruikt. Korte afstanden kunnen met een Full hybride auto geheel met de elektromotor worden overbrugd. Tijdens stadsverkeer kan er een energiebesparing van 40% worden behaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een half hybride auto ondersteunt de elektro motor de gewone motor, wat betekent dat de remenergie wordt omgezet in accu energie. Bij een full hybrid worden deze accu's continue bijgeladen. In amsterdam is er een rijschool die lesgeeft met een full hybrid (toyota prius) en een rijschool met een semi hybrid (honda insight). Het prijsverschil tussen beide auto's is ongeveer 7000 euro. De prius rijdt ongeveer 700 km op een tank en een honda insight ongeveer 550.