mijn Suzuki Alto uit 1996 trilt en schud bij wat sneller optrekken wat kan dit zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (6)

Kan verschillende oorzaken hebben, maar de koppeling is bij suzuki alto een veel voorkomend probleem.
jc54
12 jaar geleden
Bij een auto van die leeftijd willen ook de rubbers waaraan de motor is opgehangen het wel eens begeven.
Zelfs als er maar een is gescheurd kan dat al goed te merken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan heel veel zijn;

Ontsteking niet goed afgesteld,
aandrijfas die niet goed is,
versnellingsbak met problemen,
ophang rubbers van motor en versnellingsbak versleten,
differentieel kapot,
wiellagers die versleten zijn,
bougies die de beste tijd gehad hebben en zo kan ik nog wel even door gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere oorzaken :wiellagers, aandrijfassen, voorste wielen, of zoals hoger vermeld de ophanging van de motor.
Een bezoekje aan de garage zal u snel slimmer maken.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle mogelijke oorzaken zijn hiervoor al ruimschoots benoemd en daar schiet je uiteindlijk niets mee op.
Het beste is om voor de komende tijd het gaspendaal iets minter sterk in te trappen en even een specialist te raadplegen, voordat je Suzuki Alto uit elkaar schud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mijn een probleem met de sporing.
Blijkbaar trekt de motor goed op.
Als je een voorwiel aangedreven auto snel op laat trekken in vooral de eerste versnellingen , dan komen er grote krachten op de voorwielen te staan.
De fuseekogels en andere wielophangingen alsmede ruimte op de homokineten kunnen dan gezamenlijk zorgen dat de wielen wat extra toespoor genereren of ander vormen van wielstandverandering waardoor de wielen tov elkaar in een wat verkeerde richting komen te staan.
De auto zoekt dan , mede op grond van de mate van grip van de voorwielen en dat geeft een schuddend en trillend stuurgedrag.
Doorgaans zijn de motorsteunen bij wat oudere Alto's nog prima. Een 96"is eigenlijk nog niet eens zo oud, recentelijk heb ik in een '84er gereden. en dat ding liep als een trein.