ik wil volkswagen golf importeren vanuit Duitsland. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil VW golf met max 100.000 km en minimaal vanaf 2002 importeren en rond 4.000 euro uitkomen qua totale kosten. Weet iemand hoe dit zit met importeren van benzine-auto en hoeveel BPM je moet betalen (en hoe te berekenen). Ik heb namelijk gehoord dat sommige auto's met bepaald energie-label de grote steden in Duitsland niet meer in mogen en dus goedkoper worden om in te voeren. Bij voorbaat dank voor de reacties !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Het beste antwoord

Duitsland werkt sedert enige tijd met milieuzones. Als automobilist moet je een sticker op je auto hebben die de uitstootklasse aangeeft. Aan de kleur van een dergelijke sticker kun je zien of een auto een bepaalde milieuzone in mag.

De invoer in Nederland staat hier helemaal los van. Je zult dus op de invoer zelf geen prijsvoordeel hebben en de maatregel is ook al zo lang van kracht dat de "gedumpte" types al verdwenen zijn.

Invoeren zelf is op zich niet moeilijk. Hier kun je de BPM berekenen:

http://www.bpmberekenen.com/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=bpm_import_result

Het vervoer is vaak het moeilijkste. Je kunt als buitenlander in Duitsland een exportkenteken halen waarbij je gelijk een verzekering hebt maar helaas mag je daar volgens de Nederlandse wetgeving officieel niet mee in Nederland rijden.

Daarom is een autoambulance vaak het handigste. Heb je de auto eenmaal naar NL gehaald dan kun je een paar dingen doen om hem bij de RDW gekeurd te krijgen.

Zolang je geen NL kenteken hebt moet je de auto ergens stallen omdat hij niet op de openbare weg mag staan. Je kunt op goed geluk naar de RDW gaan of een afspraak maken. (dat laatste beveel ik aan!) Je kunt de trip weer met een autoambulance maken of je vraagt bij het maken van de afspraak gelijk een eendagskenteken aan. (vergeet niet de verzekering te regelen)

De keuring zelf stelt niet zoveel voor. Eventueel kun je ook gelijk je APK bij de RDW uit laten voeren.

Waar je wel goed op moet letten is dat er voor accessoires ook BPM verschuldigt is en dat men bij de RDW ook kijkt of de auto 100% origineel is volgens het boekje. Dus GEEN verlagingssets, Angel Eyes, Lexus lichten, sportuitlaten etc!

Voor 4000 euro moet dit allemaal wel lukken. Maar of deze onderneming de moeite loont is vraag 2? Je bent voor 1 auto al snel 3 dagen kwijt dus vergis je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb ooit ook een auto ingevoerd, kan beter even goed informeren bij het rdw, daar moet de auto ook opnieuw gekeurd worden