Ja dat mag als aan de andere kant van de stoep een parkeerplaats is of een garage...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dit mag niet, tenzij anders aangegeven wegens een omleiding of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen.

Ook niet als de stoep is afgesloten, ook niet voor een keertje, ook niet als je invalide bent en je boodschappen tot vlak voor de deur wilt brengen - dat laatste is eens geprobeerd door een man in Soest die in een hofje woonde, en met de auto niet dichterbij zijn huis kon komen dan 40 meter.

De stoep is niet gemaakt voor auto's. De stoep zal erdoor verzakken.

Los daarvan is het vanuit de wegenverkeerswet verboden.
Cryofiel
14 jaar geleden
nee een stoep is voor voetgangers de weg is voor auto's.

damn ik hoop jou niet tegen te komen op de weg/stoep ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alleen over dwars anders zou ik niet op mijn oprit of in de garage kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat mag niet.
Je mag zelfs niet met 1 band op de stoep geparkeerd staan.
Je mag geen auto wassen op straat, laat staan op de stoep.

Het mag als het expliciet wordt aangegeven door een omleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, mag je geen auto wassen op straat? Ik dacht dat dat wel mocht, tenzij in de plaatselijke APV een verbod is opgenomen. En misschien dat het in waterwingebieden niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het mag helemaal niet, het heeft te maken met het sop ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Hans,
Jullie hebben gelijk, het verbod is niet in elke stad. Ik kan echter wel aanraden om gewoon naar een afspuitplaats te gaan en daar met een sopje je auto te wassen. Op het einde kun je je auto dan nog voor zo'n 50ct met nog een waxje voorzien.
Tijdens het parkeren mag dat. Gebeurt meestal bij vrouwen. Maar soms bij mannen ook wel hoor..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen! Tenzij de situatie zo gemaakt is ( dit bij uitritten ) In de wet regels en verkeer staat duidelijk dat een gemotoriseerd voertuig niet op het voetgangers gebied mag bevinden. Uitzondering zijn dus de uitritten die voetgangers paden kruisen of parkeer plaatsen die achter het voetgangers pad liggen. Ook als de hulpdiensten een gemotoriseerd voertuig over een voetgangers pad leiden is dit toegestaan (bv. bij een ongeluk) Het zelfs zo dat een auto die met twee wielen op de stoep staat strafbaar is, alleen in de praktijk laten de politie/parkeerwacht dit toe omdat het weg gedeelte dat breder blijft wat de doorstroming beter of de verkeers situatie veiliger maakt. Maar in dat geval moet de stoep daar breed genoeg voor zijn omdat anders de voetgangers gehinderd worden. (er moet nl ruimte zijn voor een rolstoel of kinderwagen. Ook kan er per plaats verschillend mee worden omgegaan en dat ligt dan weer aan de APV (algemene politie verordening)