Waar is deze spoiler voor?

Op de Toyota Verso S. Is het puur voor de sier of heeft hij een functie. Bij drempels wil deze (rubberen) spoiler nog al eens over de grond schuren. Hij zit met boutjes vast. Als ik hem verwijder wat zijn dan de gevolgen?

Toegevoegd na 20 seconden:
http://img805.imageshack.us/img805/8449/2011toyotaversosfrontvi.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (2)

Een spoiler is een auto-onderdeel dat ertoe dient om de grip en wegligging van een auto te verbeteren. De naam komt van het Engelse werkwoord to spoil dat "verstoren" betekent.
De spoiler verstoort de luchtstroming, zodat de auto met deze stroming een negatieve lift kan genereren, ook wel downforce genoemd. Hierdoor kan de auto een betere wegligging behouden. Spoilers kunnen zich zowel voor als achterop een auto bevinden.
In feite heeft een spoiler alleen zin bij hoge snelheden (zoals bij Formule 1). Op de gewone weg is de werking ervan te verwaarlozen. Daar wordt een spoiler dan ook alleen maar ingezet als een soort statussymbool of ter versiering van de auto..

Toegevoegd na 47 seconden:
de gevolgen zijn niets dus

Toegevoegd na 5 minuten:
dus gewoon weg ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze spoiler is uitsluitend gemonteerd om jouw Verso 'smoel' te geven. Als je 'm eraf schroeft geeft dat veel een veel ontspanner rijplezier bij drempels...

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij echte 'raspaardjes' is dat natuurlijk 'n ander verhaal!