Bestaan er mensen die winterbanden hebben maar te eigenwijs zijn om deze in te zetten?

Sommige mensen beweren dat winterbanden niet werken.
Zijn er ook mensen die weigeren hun aangeschafte winterbanden in te zetten ondanks het feit dat overal kenbaar is gemaakt dat onder de 7 graden deze banden werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Ik denk het wel. Dit zijn vooral luie of gierige mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gierige mensen hebben denk ik geen winterbanden en kunnen ze er dus ook niet opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze tegenstelling viel mij ook op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller zegt in zijn vraag darde aangeschafte winterbanden, dus ik ga ervan uit dat de winterbanden al in bezit zijn.
Met luie mensen bedoelde ik, mensen die te lui zijn om ze zelf onder de auto te zetten.
Met gierige mensen bedoelde ik mensen die er geen geld voor over hebben om dit door de garage te laten doen.
die zullen vast bestaan, de meest aannemelijke reden is dat ze 'vergeten' een afspraak met de garage te maken met de garage (en/of zelf niet willen of kunnen wisselen)
Winterbanden wel kopen en daarna 'weigeren' te gebruiken lijkt een beetje onzinnig: waarom zou je ze dan kopen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die zijn er. Net zoals er mensen zijn die geen gordel in de auto dragen, of een lening nemen die amper af te betalen is. Eigenwijs zijn hoort bij een mens. Alleen is de één iets slimmer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wegens omstandigheden (verhuizing) heb ik ze er nog niet onder zitten.Vorig jaar bij mijn vorige auto had ik ze wél maar heb er amper mee gereden omdat ik in de wintermaanden werkloos was...
Bij deze auto kreeg ik de winterbanden er los bij dus zonder velgen zodat het een dure grap word ze er op te laten zetten.Als je bedenkt dat ik maar 12000 km per jaar rij,meer dan 35 jaar rijervaring bezit op uitsluitend zomerbanden en nog nooit ongelukken heb gemaakt zie ik de noodzaak niet zo in.
Bovendien zijn de zomerbanden van het soort "all weather"dus ook goed bij slecht weer.
Verder kom ik bijna nooit in het buitenland,zeker niet in de winter.
Afstand houden en aanpassen aan de omstandigheden zijn m.i. belangrijker dan speciale banden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 12000 km per jaar rijd, dan rij je toch gemiddeld 3000 km in de wintermaanden. Ik zou dus zeker als ik ze toch al het liggen er onder laten zetten. In sommige situaties helpen afstand houden en 35 jaar ervaring niet meer.
Wat ik wil zeggen is, als het om veiligheid gaat moet je alle mogelijkheden pakken, ook al is het maar een kleine verbetering zoals winterbanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met andere woorden hier is dr een die wel winterbanden heeft maar die ze niet wil monteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig is het nog niet verplicht!
Heb er vorige winter hooguit 500 km mee gereden en meestal onder gunstige omstandigheden.
Weet heel goed dat mijn remweg iets langer is dus rij gewoon rustig en hou voldoende afstand.
Geloof niet zozeer in het wonder van de winterband maar denk dat het een goede verkoop truuk is om de banden en velgenhandel op te krikken.
Winterbanden voor tweewielers lijken me in dit verband veel nuttiger om ongelukken te voorkomen.
Verder blijkt uit onderzoek dat gebruikers meer risico nemen omdat ze er op vertrouwen dat ze niet zo snel gaan slippen.
Een verplichte slipcursus bij het rijexamen lijkt me daarom wél erg nuttig
Ja. Mensen die iets teveel moeite vinden zijn overal.