is een Hyundai X20, een verantwoorde aankoop als je er wat langer mee wilt doen?

nog steds heb ik wat argwaan t.o.v Koreaanse auto,s
al geven de duurtesten een ander beeld!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik heb al 19 jaar de voorloper van de IX20 (de Matrix) en nog nooit zo;n goede wagen gehad. Geen grote stukken gehad zeer laag in onderhoud kosten alleen verbruik als automaat met stadsritjes is wat hoog,. De IX20 is trouwens een stuk zuiniger. Kennis heeft het broertje (de Kia Venga) en had daarvoor ook een Matrix en geloof me niets dan lof goede aankoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hyundai betekent overigens modern/eigentijds. Het feit dat er 5 jaar totale garantie bij zit en vervoersverzekering (ook in het buitenland) zegt genoeg van hoe zeker de Koreanen van hun zaak zijn.

Koreaanse auto's worden vaak over het hoofd gezien. Zo heb ik een week geleden hier op GV een Koreaan voorgesteld en dat werd beloond met het "beste antwoord" (hadden ze helemaal niet aan gedacht).

Hyundai heeft ook nimmer de krant gehaald met terugroepen van bepaalde modellen, in tegenstelling tot het japanse Toyota.

De tijd dat er alleen maar slechte spullen uit Korea komen, is reeds lang voorbij. Als je het 5e grootste automerk ter wereld bent, wil je dat ook blijven en verdergroeien, dat doe je niet door slechte auto's te verkopen.

Toegevoegd na 47 seconden:
http://forum.autoworld.com.my/index.php?showtopic=93435

http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/09/toyota-blijft-de-grootste-autofabrikant-ter-wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in die 5 jaar garantie die je af-fabriek hebt, kunnen ze de onderhoudskosten ook nog exact berekenen voor je, ik geloof voor de ix20 blue is dat 1551 euro in 5 jaar. Daarnaast kan je bovenop die 5 jaar nog eens 2 jaar garantie extra bijkopen. En daar mag je eerst 4,5 jaar over nadenken! En dan kost die 2 jaar garantie extra slechts iets van 450 euro. Kortom je koopt 7 jaar garantie/onderhoud voor 2000. Heus niet duur. Ik ben uiteindelijk voor de honda Insight gegaan omdat de I20 van B-klasse naar D-klasse ging als je er een automaat bij kocht. Honda is daarentegen A-klasse en hybride en wegenbelasting vrij en geen bijtelling ;-)